Polacy wybierając produkty na zakupach nadal kierują się głównie ceną, co przysparza handlowcom szeregu problemów. Efektem są rosnące długi e-sklepów. Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej i programu Rzetelna Firma, do których dotarła „Rzeczpospolita", sklepy internetowe zadłużone są na ponad 230 mln zł.
Do rejestru zgłoszonych jest niemal 3,4 tys. podmiotów, o ponad 300 więcej niż rok temu. W sumie mowa jest o ponad 22,5 tys. różnych zobowiązań wobec dostawców, ale też banków, ubezpieczycieli czy firm telekomunikacyjnych.
Z płatnościami zalegają głównie sprzedający towary w serwisie Allegro. Są winni już ponad 190 mln zł, wobec 142 mln zł rok wcześniej. Mowa o ponad 2,7 tys. firm. Reszta to sklepy prowadzące działalność na własny rachunek.
– Jeśli sklep jest zadłużony u dostawców towarów, możemy nie doczekać się zamówionego prezentu – mówi Mirosław Sędłak, prezes Rzetelnej Firmy.
Konkurencja na rynku jest mordercza, jak wynika z danych wywiadowni Bisnode Polska, w kraju działa już ponad 20 tys. sklepów internetowych, jednak ponad 80 proc. kończy działalność po dwóch–trzech latach.