Pełne ręce roboty
Kurierzy DPD Polska dostarczają codziennie ok. 450 tys. paczek. Od połowy listopada jest ich jeszcze więcej. Na każdego kuriera przypada co najmniej 60-70 paczek, a w czasie szczytu np. w okresie świątecznym, znacznie powyżej 100. Te statystyki są imponujące, jednak dla odbiorcy nie są najważniejsze. Według badań Barometr E-shopper 2016, które w ubiegłym roku przeprowadziła w całej Europie DPDgroup, dla konsumentów najistotniejsze są szybkie doręczenie, informacja o statusie przesyłki i możliwość zmiany terminu przyjazdu kuriera. Sklepy internetowe z kolei dążą to tego, aby ich klienci, czyli odbiorcy przesyłek, nie mieli powodów do narzekań. Innymi słowy, szybkie, wygodne i skuteczne doręczenie w miłej atmosferze jest ostatnim akcentem w procesie zakupu internetowego i to właśnie ten moment decyduje często o tym, z jakim wrażeniem pozostanie konsument i czy ponownie wróci na stronę e-sklepu.
Indywidualne podejście i pełna elastyczność
Odbiorcy chcą otrzymać przesyłkę w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, a kurier ma do doręczenia na konkretnej trasie kilkadziesiąt paczek. Jak to pogodzić? DPD znalazła rozwiązanie. Jest nim usługa Predict, czyli powiadomienie sms lub e-mail, które po pierwsze daje precyzyjną informację o planowanym przedziale czasowym doręczenia, a po drugie zawiera imię kuriera i telefon do niego, co bardzo ułatwia wzajemny kontakt.
– Uważamy, że nie ma nic lepszego w relacjach klient-kurier od bezpośredniego kontaktu. Klient otrzymuje nie tylko informację o przedziale godzinowym dostarczenia przesyłki, lecz także numer telefonu kuriera i jego imię. Dzięki temu obie strony mogą osobiście ustalić szczegóły dostarczenia przesyłki. W ten sposób skracamy dystans i ułatwiamy doręczenie – wyjaśnia Łukasz Zembowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w DPD Polska.