Wygodne doręczenia przed świętami. Kurier przyjazny obiorcy i e-commerce.

Głównym zadaniem kuriera jest dostarczenie paczki do adresata – w terminie i w idealnym stanie. Bezpośredni kontakt z kurierem, elastyczność i możliwość wyboru sposobu uregulowania płatności za pobranie to elementy, które sprawiają, że doręczenie jest dla odbiorcy bezproblemowe i po prostu znacznie wygodniejsze.

Publikacja: 01.12.2017 13:00

Wygodne doręczenia przed świętami. Kurier przyjazny obiorcy i e-commerce.

Pełne ręce roboty

Kurierzy DPD Polska dostarczają codziennie ok. 450 tys. paczek. Od połowy listopada jest ich jeszcze więcej. Na każdego kuriera przypada co najmniej 60-70 paczek, a w czasie szczytu np. w okresie świątecznym, znacznie powyżej 100. Te statystyki są imponujące, jednak  dla odbiorcy nie są najważniejsze. Według badań Barometr E-shopper 2016, które w ubiegłym roku przeprowadziła w całej Europie DPDgroup, dla konsumentów najistotniejsze są szybkie doręczenie, informacja o statusie przesyłki i możliwość zmiany terminu przyjazdu kuriera. Sklepy internetowe z kolei dążą to tego, aby ich klienci, czyli odbiorcy przesyłek, nie mieli powodów do narzekań. Innymi słowy, szybkie, wygodne i skuteczne doręczenie w miłej atmosferze jest ostatnim akcentem w procesie zakupu internetowego i to właśnie ten moment decyduje często o tym, z jakim wrażeniem pozostanie konsument i czy ponownie wróci na stronę e-sklepu.

Indywidualne podejście i pełna elastyczność

Odbiorcy chcą otrzymać przesyłkę w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, a kurier ma do doręczenia na konkretnej trasie kilkadziesiąt paczek. Jak to pogodzić? DPD znalazła rozwiązanie. Jest nim usługa Predict, czyli powiadomienie sms lub e-mail, które po pierwsze daje precyzyjną informację o planowanym przedziale czasowym doręczenia, a po drugie zawiera imię kuriera i telefon do niego, co bardzo ułatwia wzajemny kontakt.

Uważamy, że nie ma nic lepszego w relacjach klient-kurier od bezpośredniego kontaktu. Klient otrzymuje nie tylko informację o przedziale godzinowym dostarczenia przesyłki, lecz także numer telefonu kuriera i jego imię. Dzięki temu obie strony mogą osobiście ustalić szczegóły dostarczenia przesyłki. W ten sposób skracamy dystans i ułatwiamy doręczenie – wyjaśnia Łukasz Zembowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w DPD Polska.

Reklama
Reklama

Bez gotówki – bez problemu

Polacy bardzo polubili kartę płatniczą jako sposób płacenia za towary i usługi. Dlaczego nie dać im możliwości skorzystania z niej także przy odbiorze przesyłki? W naszej części Europy płatność za zakupy internetowe bezpośrednio u kuriera jest bardzo popularna i dlatego DPD Polska jako pierwsza firma na rynku wyposażyła kurierów w terminale do regulowania płatności kartą lub przez system BLIK. 

Wygoda to podstawowe oczekiwanie odbiorcy, dlatego pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy możliwość regulowania należności u kuriera za pomocą karty płatniczej i przez system BLIK. Nie zawsze mamy przy sobie gotówkę, a kartę czy telefon już tak. Swoboda decyzji, jak zapłacimy za przesyłkę, zdecydowanie podnosi komfort odbiorcy – dodaje Łukasz Zembowicz

Jeszcze innym przykładem elastycznego podejścia do wymagań odbiorcy jest sieć punktów nadań i odbiorów Pickup. Obejmuje ona dziś niemal 2000 placówek w całej Polsce i jest stale rozwijana. Punkty Pickup lokalizowane są w dogodnych miejscach, do których po drodze mają zarówno odbiorcy, jak i nadawcy paczek.

Zwrot w dobrym kierunku

Zakupy w internecie są popularne dlatego, że można je zrealizować w każdym miejscu i o każdej porze. Wprawdzie opisy i fotografie artykułów wyeksponowanych w e-sklepach są coraz dokładniejsze, to nie unikniemy sytuacji, w których kupiony przedmiot trzeba wymienić lub zwrócić. Zgodnie z dyrektywą unijną wzmacniającą prawa konsumenta, która obowiązuje od 25 grudnia 2014 r., konsumenci mają możliwość zwrotu towaru zakupionego w Internecie bez podawania przyczyn w ciągu dwóch tygodni od daty jego otrzymania. Od wprowadzenia nowych przepisów liczba zwrotów w e-commerce obsługiwanych przez firmy kurierskie systematycznie wzrasta.

Reklama
Reklama

DPD Polska w odpowiedzi na potrzeby odbiorców poszła o krok dalej, wprowadzając w trzech punktach Pickup nowość – przymierzalnie, w których na miejscu można przymierzyć odzież i w razie konieczności od razu nadać zwrot. Takie punkty oddano do dyspozycji konsumentów w Gdyni, Katowicach i w kompleksie biznesowym przy ulicy Wołoskiej w warszawskiej dzielnicy Mokotów. Kolejnym udogodnieniem jest udostepnienie możliwości bezgotówkowego zwrotu towarów. Dzięki tej usłudze odbiorcy mogą łatwo i bez dodatkowych kosztów zwrócić zakupy do sklepu internetowego.

Spotkaj się z kurierem w sobotę

Podczas szczytu paczkowego dzienne wolumeny przesyłek są znacznie większe, nawet o 60% niż w pozostałej części roku. Już w połowie listopada DPD Polska przestawia się na przedświąteczne procedury. Na czas szczytu paczkowego firma zwiększa zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. Wszystko po to, aby doręczenia odbywały się płynnie, także w przedświąteczne soboty. Skuteczność doręczeń zależy jednak nie tylko od kuriera czy pogody za oknem. Bardzo ważne jest, aby zamówienie w sklepie internetowym zostało złożone z odpowiednim wyprzedzeniem. Warto także upewnić się, czy zamawiany towar jest w magazynie i, co bardzo ważne, czy w zamówieniu internetowym zostały wpisane prawidłowe i kompletne dane odbiorcy.

Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama