Reklama
Rozwiń
Reklama

RPP nie widzi powodów do podwyżki stóp

Rada Polityki Pieniężnej podtrzymała swoją ocenę, że wzrost inflacji powyżej górnej granicy pasma dopuszczalnych odchyleń od celu NBP jest przejściowy, a ożywienie gospodarcze niepewne. W tych okolicznościach stopy procentowe pozostają bez zmian.

Aktualizacja: 09.06.2021 17:30 Publikacja: 09.06.2021 17:23

RPP nie widzi powodów do podwyżki stóp

Foto: PAP/Wojciech Olkuśnik

Główna stopa procentowa NBP od maja 2020 r. wynosi 0,1 proc., w porównaniu do 1,5 proc. przed wybuchem pandemii Covid-19. Ankietowani przez „Parkiet” ekonomiści jednomyślnie oceniali, że w czerwcu RPP tej stopy nie zmieni. Część z nich podkreślała jednak, że taki ruch nie byłby całkowitym zaskoczeniem. Dotyczyło to w szczególności podwyżki stopy referencyjnej NBP o 0,15 pkt proc., która miałaby zasygnalizować uczestnikom życia gospodarczego gotowość RPP do działania. O potrzebie takiej zmiany w polityce pieniężnej mówił bowiem jeden z członków Rady Łukasz Hardt.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Gospodarka
Znamy szczegóły umowy handlowej UE z Ukrainą
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Gospodarka
Zaskakujący ranking zielonych gospodarek. Polska w czołowej 15-tce
Gospodarka
Nagła dymisja w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Odchodzi jeden z wiceministrów
Gospodarka
Niespodziewana dymisja wiceministra aktywów państwowych
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Gospodarka
Czy rok od wyboru Trumpa na prezydenta był dobry dla rynków?
Reklama
Reklama