Polski Fundusz Rozwoju (PFR) uruchomił wspólny portal internetowy i call center dla kilku instytucji wspierających przedsiębiorców, samorządy, ale też klientów indywidualnych. W ramach grupy PFR zintegrowano w ten sposób Bank Gospodarstwa Krajowego, Agencję Rozwoju Przemysłu, Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która od teraz będzie funkcjonować pod nową nazwą – Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).
Miliardy na ekspansję
Paweł Borys, prezes PFR, zapewnia, że w 2017 r. grupa rozbuduje dostępne funkcjonalności serwisu elektronicznego i telefonicznego. – W ten sposób chcemy ułatwić odbiorcom dostęp do naszych produktów – zaznaczył. A oferta PFR jest bogata.
– Wypełnia luki rynkowe, jak np. finansowanie długoterminowe, kapitał wysokiego ryzyka, dostępność kredytu dla małych i średnich firm, finansowanie i doradztwo w zakresie internacjonalizacji czy rozwój mieszkalnictwa. Nasze produkty i usługi oferujemy bezpośrednio lub we współpracy z instytucjami finansowymi, co umożliwia zwiększenie skali realizowanych programów – wylicza Paweł Borys.
Spośród ponad 100 produktów, rozproszonych dotąd w polskich instytucjach rozwoju, grupa PFR opracowała 67 kluczowych. – Na tej bazie stworzyliśmy 12 pakietów odpowiadających na potrzeby odbiorców – dodaje.
Najwięcej pieniędzy jest na wsparcie eksportu – 60 mld zł. PFR planuje uruchomić 60 przedstawicielstw zagranicznych PAIH. – W kolejnych latach będziemy otwierać 15–20 biur rocznie. Będą one pomagać przedsiębiorcom w rozpoznawaniu rynków, pozyskiwaniu inwestorów, pilotowaniu projektów czy przejściu przez formalności związane z prowadzeniem działalności w danym kraju – wyjaśnia Tomasz Pisula, prezes PAIH. Dzięki agencji tylko w tym roku udało się zrealizować inwestycje warte 1,3 mld euro. – Na przyszły rok mamy już zakolejkowanych 190 projektów na 4,2 mld euro – tłumaczy.