- Tak się cieszę, że mogę to powiedzieć: tydzień infrastruktury - powiedział Biden do dziennikarzy. Ustawa infrastrukturalna, określana jako "jedyna w swoim rodzaju", proponuje przeznaczenie 1 bln dolarów w ciągu najbliższych ośmiu lat na modernizację autostrad, dróg i mostów, a także na modernizację miejskich systemów tranzytowych i sieci kolei pasażerskich. 450 mld USD z tej sumy to inwestycje, które zatwierdzono już wcześniej. Pozostałe 550 mld USD to nowe wydatki, które mają być zrealizowane w ciągu najbliższych lat.
Jest to największa inwestycja federalna w infrastrukturę kraju od dziesięcioleci i jest postrzegana jako główna wygrana wewnętrzna prezydenta USA.
Czytaj więcej
Wart 2,25 bln dol. pakiet infrastrukturalny prezydenta Joe Bidena okazał się zbliżony do oczekiwa...
Prezydent obiecał, że nowe przepisy stworzą miejsca pracy i zmniejszą inflację. Waszyngton od lat próbował uchwalić ustawę mającą na celu modernizację infrastruktury transportowej i użytkowej, która znalazła się pod większą presją z powodu ekstremalnych warunków pogodowych. Biały Dom twierdzi również, że ustawa pomoże w zniesieniu przeszkód w łańcuchu dostaw, które przyczyniają się do wyższych cen .
Za przyjęciem ustawy zagłosowało 228 kongresmenów, w tym 13 Republikanów, zaś 206 było przeciwko (w tym 6 Demokratów).