Producenci odzieży i obuwia coraz mniej wylewni na giełdzie

Na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych przybywa firm, które ograniczają częstotliwość publikacji o wynikach sprzedaży.

Publikacja: 06.08.2019 21:00

Producenci odzieży i obuwia coraz mniej wylewni na giełdzie

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Pod koniec tego roku miną dwa lata od czasu, gdy LPP, właściciel odzieżowej marki Reserved, zapowiedział koniec publikacji miesięcznych raportów giełdowych o wynikach sprzedaży. Wskazywał, że idzie śladem zachodnich konkurentów, w tym szwedzkiej grupy H&M. W tym roku podobnie postąpiło CCC i nie jest to koniec zmian.

Do gigantów, którzy zmienili politykę informacyjną, dołączył kolejny emitent. Chodzi o Wittchena, producenta galanterii skórzanej i akcesoriów odzieżowych. Ta rodzinna firma spod Warszawy właśnie podała ostatni miesięczny raport o sprzedaży. „Sprzedaż w ujęciu miesięcznym może podlegać wahaniom spowodowanym różnymi czynnikami, m.in. harmonogramem świąt, przesunięciami akcji promocyjnych, dlatego zdaniem spółki kwartalne raportowanie osiągniętych poziomów sprzedaży lepiej odzwierciedla występujące trendy. Przedstawione powyżej podejście jest powszechnie stosowane w branży, w której działa spółka, zarówno w ujęciu europejskim, jak i w Polsce, gdzie widać zmieniającą się tendencję w tym zakresie" – napisał zarząd firmy pod kierunkiem założyciela Jędrzeja Wittchena.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Giełda
Dzień rekordów na GPW. WIG20 od początku roku zyskał już 30 proc.
Giełda
Na GPW znów wiosna
Giełda
Krajowy rynek w oczekiwaniu na decyzję RPP
Giełda
Ciężki początek sesji nad Wisłą
Giełda
Debiuty lekko odbiły. Ale na optymizm za wcześnie
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem