Reklama
Rozwiń

Producenci odzieży i obuwia coraz mniej wylewni na giełdzie

Na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych przybywa firm, które ograniczają częstotliwość publikacji o wynikach sprzedaży.

Publikacja: 06.08.2019 21:00

Producenci odzieży i obuwia coraz mniej wylewni na giełdzie

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Pod koniec tego roku miną dwa lata od czasu, gdy LPP, właściciel odzieżowej marki Reserved, zapowiedział koniec publikacji miesięcznych raportów giełdowych o wynikach sprzedaży. Wskazywał, że idzie śladem zachodnich konkurentów, w tym szwedzkiej grupy H&M. W tym roku podobnie postąpiło CCC i nie jest to koniec zmian.

Do gigantów, którzy zmienili politykę informacyjną, dołączył kolejny emitent. Chodzi o Wittchena, producenta galanterii skórzanej i akcesoriów odzieżowych. Ta rodzinna firma spod Warszawy właśnie podała ostatni miesięczny raport o sprzedaży. „Sprzedaż w ujęciu miesięcznym może podlegać wahaniom spowodowanym różnymi czynnikami, m.in. harmonogramem świąt, przesunięciami akcji promocyjnych, dlatego zdaniem spółki kwartalne raportowanie osiągniętych poziomów sprzedaży lepiej odzwierciedla występujące trendy. Przedstawione powyżej podejście jest powszechnie stosowane w branży, w której działa spółka, zarówno w ujęciu europejskim, jak i w Polsce, gdzie widać zmieniającą się tendencję w tym zakresie" – napisał zarząd firmy pod kierunkiem założyciela Jędrzeja Wittchena.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Giełda
Sprzyjające otoczenie to było za mało dla GPW
Giełda
Rekord indeksu S&P 500. Pomogło podpisanie umowy USA z Chinami
Giełda
Hossa w 2025 r. nie była im pisana. Giełdowi outsiderzy I półrocza
Giełda
Kapitalna sesja na GPW. WIG20 zyskał ponad 2 proc.
Giełda
Arlen wszedł na giełdę z krótką listą zakupów