Starbucks dodaje oliwy do kawy, ale tylko z pierwszego tłoczenia

Sieć Starbucks wprowadza na rynek nowe napoje. W składzie nowej linii napojów jest oliwa z pierwszego tłoczenia. Na razie napoje będą dostępne tylko we Włoszech. A premiera miała miejsce 22 lutego.

Publikacja: 22.02.2023 17:53

Starbucks dodaje oliwy do kawy, ale tylko z pierwszego tłoczenia

Foto: Bloomberg

Amerykańska sieć twierdzi, że oliwa ma "uwydatniać smak kawy", który "pięknie utrzymuje się na podniebieniu".

"Byłem absolutnie oszołomiony wyjątkowym smakiem i konsystencją, które powstały, gdy oliwa z pierwszego tłoczenia została dodana do naszej kawy. Zarówno w gorących, jak i zimnych napojach kawowych dawała nieoczekiwany, aksamitny, maślany smak, który wzmacniał kawę i pięknie utrzymywał się na podniebieniu" — powiedział prezes firmy Howard Schultz, który osobiście reklamuje nową linię produktów.

Czytaj więcej

Starbucks opuści Wielką Brytanię? Bada możliwość sprzedaży biznesu

Nowa linia kaw ma nazwę "Oleato" i obejmuje m.in. latte z oliwą, przygotowane na parze z mlekiem owsianym; mrożone espresso z oliwą i syropem z orzechów laskowych i cold brew z "jedwabistym naparem z oliwy ze słodką pianką waniliową, która powoli spływa kaskadą przez napój, tworząc gładką, ale bogatą konsystencję". Oliwa dodaje każdemu z tych napojów 120 dodatkowych kalorii – informuje koncern.

Wiosną kawy z serii "Oleato" mają pojawić się także w kawiarniach w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych a w kolejnych miesiącach tego roku także w Japonii, na Bliskim Wschodzie oraz w Wielkiej Brytanii.

Według telewizji CNN za pomysłem kawy z oliwą stoi osobiście prezes koncernu Starbucks Howard Schultz.

Czytaj więcej

Starbucks na celowniku aktywistów. „Dlaczego musimy dopłacać za mleko roślinne?”

W zeszłym roku Schultz spotkał włoskiego producenta oliwy Tommaso Asaro, który wprowadził go w praktykę spożywania 1 łyżki oliwy każdego dnia. Schultz dowiedział się więcej o tej praktyce tego lata podczas wizyty na Sycylii, a potem sam zaczął się tak odżywiać. Następnie wpadła na pomysł by tą zdrową metodę odżywiania się połączyć z codziennym piciem kawy, mimo, iż sam Asaro - prezesem United Olive Oil, za pośrednictwem którego Starbucks zaopatruje się w oliwę z oliwek – uznał ten pomysł za „dziwny”. Mimo to Schultz z niego nie zrezygnował i podczas premiery nowych napojów powiedział CNN, że jeszcze nie był niczym „tak podekscytowany od 40 lat” jak wprowadzeniem linii „Oleato” do menu Starbucksa.

Amerykańska sieć Starbucks weszła na włoski rynek w 2018 roku. Teraz ma 20 kawiarni w całym kraju, mimo początkowych kontrowersji a nawet zapowiedzi bojkotu kawiarni.

Amerykańska sieć twierdzi, że oliwa ma "uwydatniać smak kawy", który "pięknie utrzymuje się na podniebieniu".

"Byłem absolutnie oszołomiony wyjątkowym smakiem i konsystencją, które powstały, gdy oliwa z pierwszego tłoczenia została dodana do naszej kawy. Zarówno w gorących, jak i zimnych napojach kawowych dawała nieoczekiwany, aksamitny, maślany smak, który wzmacniał kawę i pięknie utrzymywał się na podniebieniu" — powiedział prezes firmy Howard Schultz, który osobiście reklamuje nową linię produktów.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów
Gastronomia
Dopłaty za sztućce, słońce i widok. Hiszpańskie pomysły na naciąganie gości
Gastronomia
McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina
Gastronomia
Wielka awaria w McDonald's. Zamknięte restauracje
Gastronomia
WcDonald’s trafi do McDonald’s. Na celowniku giganta fani anime