Reklama

Inflacja zmusiła KFC do wprowadzenia łapek kurczaka do menu w Chinach

Chińczycy się cieszą. Łapki kurczaka to w tym kraju przysmak i Chińczycy dziwili się, dlaczego w restauracjach specjalizujących się w daniach drobiowych ich nie ma.

Publikacja: 02.08.2022 14:18

Inflacja zmusiła KFC do wprowadzenia łapek kurczaka do menu w Chinach

Foto: Bloomberg

Dyrektor generalny Yum China, Joey Wat, powiedział w wywiadzie dla CNN Business., że od 2022 roku KFC będzie serwować łapki kurczaka w swoich chińskich restauracjach. Powodem wprowadzenia nowego dania do menu są wysokie ceny ropy naftowej, a nie życzenia chińskich klientów.

Rosnące koszty żywności oraz paliwa zmusiły koncern do zmian i wykorzystania także tych składników, których w menu dotychczas nie było. Joey Wat powiedział CNN, że wprowadzenie kurzych łapek do menu to chęć wykorzystania tuszek drobiowych w maksymalnie 100 procentach.

Czytaj więcej

Chińska organizacja wzywa do bojkotu KFC: Promuje marnotrawstwo

Yum China ma za sobą najtrudniejszy okres w historii działania na chińskim rynku. Pandemia i długie lockdowny całkowicie sparaliżowały działalność sieci, zatrzymując zarówno klientów jak i pracowników w domach na wiele tygodni i miesięcy.

Od kwietnia do czerwca sprzedaż w lokalizacjach otwartych od co najmniej roku spadła o 16 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej – wynika z danych Yum China. Jednak wzrosły – o 8 proc. – zamówienia na wynos – zwłaszcza w lokalach KFC i Pizza Hut.

Reklama
Reklama

Firma musiała się dostosować i rozpocząć program oszczędnościowy: w drugim kwartale wycofała się z marketingu i reklamy, poprosiła właścicieli o ulgi w czynszach i wezwała restauracje do jak najlepszego wykorzystania tego, co mają. Joey Wat obiecał w tym roku, że nie będzie żadnych zwolnień. „Przyjrzymy się wszystkim możliwościom obniżenia kosztów, z wyjątkiem zwolnień” – powiedział. „Mamy 450 000 pracowników i 450 000 rodzin pod opieką” – dodał.

Mimo tych trudności na początku tego roku Yum China przedstawił plan otwarcia od 1000 do 1200 nowych lokali do końca 2022 roku.

W przeciwieństwie do innych sieci fast-food, firma powstrzymała się od podnoszenia cen posiłków. Zamiast tego postanowiono pójść w innym kierunku: próbować przyciągnąć więcej klientów lepszymi ofertami.

Czytaj więcej

KFC wprowadza do menu roślinne kurczaki
Gastronomia
Starbucks w USA traci klientów. Sprzedaż rośnie na świecie mimo drogiej kawy
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama