Chińska organizacja wzywa do bojkotu KFC: Promuje marnotrawstwo

Promocja KFC w Chinach jest tak popularna, że jedna z czołowych organizacji konsumenckich wzywa do jej bojkotu z powodu „zachęty” do marnowania żywności.

Publikacja: 13.01.2022 13:37

Chińska organizacja wzywa do bojkotu KFC: Promuje marnotrawstwo

Foto: Bloomberg

W zeszłym tygodniu KFC rozpoczęło promocję z okazji 35-lecia obecności na chińskim rynku. Wspólnie z Pop Mart, producentem popularnych tzw. tajemniczych pudełek fastfoodowy gigant zaoferował możliwość otrzymania limitowanych lalek Dimoo przy zakupie określonych zestawów. W efekcie China Consumers Association (CCA), jedna z czołowych państwowych organizacji konsumenckich w Chinach, stwierdziła, że KFC promuje marnowanie żywności.

- KFC wykorzystało sprzedaż limitowanej edycji zestawów-niespodzianek do nakłaniania i przyzwalania na nieracjonalne i nadmierne kupowanie zestawów przez konsumentów, co jest sprzeczne z porządkiem publicznym, dobrym obyczajem i duchem prawa – stwierdziła CCA w cytowanym przez BBC oświadczeniu.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne