KFC wprowadza do menu roślinne kurczaki

Od poniedziałku - na razie tylko w części amerykańskich lokali sieci KFC pojawi się bezmięsna wersja znanych produktów firmy.

Aktualizacja: 01.02.2020 07:49 Publikacja: 30.01.2020 11:24

KFC wprowadza do menu roślinne kurczaki

Foto: Bloomberg

O projekcie poinformowała w komunikacie giełdowa firma Beyond Meat, która robi furorę swoimi bezmięsnymi alternatywami dla popularnych dań, także w sieciach fast food. Teraz chce podbić rynek także alternatywą dla mięsa kurczaka. Roślinne burgery są już dostępne w sieci Burger King, dostarcza je Impossible Foods. Taką ofertę ma też McDonald’s. 

Czytaj także: Bobby Burger wprowadza wegańskie burgery. „Mięso” od Linda McCartney

Nowy produkt ma 80 kalorii na sztukę i wygląda jak kotlet typu nugget. Będzie dostępny w kilkudziesięciu lokalach w okolicach Nashville w Tennessee i Charlotte w Północnej Karolinie. Sieci fast foodów, w tym McDonald's, Burger King i Dunkin Brands, ścigają się na nowe wersje swoich kultowych kanapek, ale z roślinnymi zamiennikami mięsa. - Tworzenie przypominającej mięśnie, włóknistej tekstury jest bardzo ważne, gdy chcemy naśladować mięso kurczaka, ponieważ ludzie tego oczekują - powiedział w wywiadzie szef firmy Beyond Meat, Ethan Brown.

KFC ma ponad 23 lokali sklepów w ponad 140 krajach. Z kolei produkty Beyond Meat poza USA są już sprzedawane w kilku krajach azjatyckich, a firma spodziewa się wejścia do Chin, gdzie KFC jest numerem 1 wśród fast foodów.

Czytaj także: Sztuczne mięso z Izraela niedługo trafi do sklepów

Firmy stwierdziły, że oczekują dużego popytu na roślinnego kurczaka, biorąc pod uwagę, że zeszłoroczny test w Atlancie oznaczał wyprzedanie całych zapasów w niecałe pięć godzin. Kilku producentów tego typu, ale pochodzenia roślinnego miało problemy z zaspokojeniem ogromnego popytu. Oczekuje się, że ten rynek będzie warty 140 mld dol. w ciągu następnej dekady.

Beyond Meat z siedzibą w Los Angeles, wyceniane jest przez rynek na około 5 mld dol. Po udanym IPO z maja 2019 r. planuje wejście do Holandii i Kanady, ma też nadzieję produkować w Azji do końca 2020 r.

O projekcie poinformowała w komunikacie giełdowa firma Beyond Meat, która robi furorę swoimi bezmięsnymi alternatywami dla popularnych dań, także w sieciach fast food. Teraz chce podbić rynek także alternatywą dla mięsa kurczaka. Roślinne burgery są już dostępne w sieci Burger King, dostarcza je Impossible Foods. Taką ofertę ma też McDonald’s. 

Czytaj także: Bobby Burger wprowadza wegańskie burgery. „Mięso” od Linda McCartney

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Skażone przyprawy z Indii. Zarządzono kompleksowe kontrole
Przemysł spożywczy
2 mln butelek wody Perrier zniszczone. Wstydliwy problem Nestlé
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił