Reklama

Bobby Burger wprowadza wegańskie burgery. „Mięso” od Linda McCartney

Jeszcze w listopadzie w polskiej sieci burgerowni pojawi się wegańskie „mięso”. To nie jedyny ukłon sieci w stronę świadomych konsumentów.

Aktualizacja: 22.11.2019 16:13 Publikacja: 22.11.2019 16:06

Z lewej strony wegański burger, z prawej burger wołowy sieci Bobby Burger

Z lewej strony wegański burger, z prawej burger wołowy sieci Bobby Burger

Foto: materiały prasowe

Polska sieć burgerowni Bobby Burger odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na wegańskie alternatywy dla mięsa. Już 29 listopada we wszystkich lokalach marki pojawi się „Power Plant” – burger na roślinnym „mięsie” od firmy Linda McCartney.

„Power Plant” będzie się składał ze standardowych dla Bobby Burgera warzywnych składników, czyli sałaty, pomidora i czerwonej cebuli, a kotlet będzie z kolei przypominał tradycyjne mięso, ale będzie w całości roślinny.

- Roślinne zamienniki mięsa marki Linda McCartney, istniejącej na rynku od 1992 roku (robione na bazie uwodnionego teksturowanego białka soi) strukturą, zapachem i smakiem do złudzenia przypominają swoje tradycyjne odpowiedniki. Widzimy, że polski rynek stopniowo się rozwija, a zainteresowanie roślinnymi alternatywami mięsa rośnie wręcz bardzo szybko – twierdzi Stan McGowan, szef marketingu i sprzedaży w Foods Brothers, wyłącznego dystrybutora produktów Linda McCartney w Polsce.

Bobby Burger będzie jedyną siecią burgerowni, z którą marka Linda McCartney współpracuje w Polsce.

Cena wegańskiego burgera nie będzie odbiegała od innych znajdujących się w ofercie sieci i wyniesie 19 złotych. Co może być istotne dla wegan – wegański „Power Plant” będzie przygotowywany na osobnym grillu.

Reklama
Reklama

Wprowadzając wegańskiego burgera sieć chce odpowiedzieć na zapotrzebowanie wegan, ale także na potrzeby osób, które nie chcąc rozstawać się na stałe z mięsem, chcą od czasu do czasu zjeść coś wegańskiego nie tracąc doznań smakowych związanych z mięsem.

Przy okazji ogłoszenia informacji o wprowadzeniu wegańskiego burgera, sieć pochwaliła się też, że udało się jej zakończyć wycofywanie plastikowych słomek ze swoich lokali. Zostały one zastąpione papierowymi. Całkowite rozstanie z jednorazowymi przedmiotami z plastiku sieć planuje na koniec pierwszego kwartału 2020 roku.

Bobby Burger nie jest pierwszą siecią działającą w Polsce, która wprowadziła wegańskie burgery do swojej oferty. W Burger Kingu można zjeść już Rebel Whoopera, który również ma kotlet o smaku mięsa, ale wykonany jest całkowicie ze składników roślinnych, jednak Rebel jest, z uwagi na dodatki, burgerem co najwyżej wegetariańskim.

Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama