Reklama

Rosyjski następca McDonald’s ujawnił logo, które zastąpi złote łuki w Rosji

Sieć fastfood, która dotychczas działała pod szyldem McDonald’s ujawniła swoje logo. Otwarcie planowane jest 12 czerwca.

Publikacja: 10.06.2022 13:34

Rosyjski następca McDonald’s ujawnił logo, które zastąpi złote łuki w Rosji

Foto: PAP/EPA

Rosyjska sieć zarządzająca tym, co do niedawna było rosyjskim McDonald’s ma otworzyć ponownie pierwszych 15 barów szybkiej obsługi 12 czerwca. Tak przynajmniej informuje agencja TASS, która z kolei powołuje się na Sistema PBO, firmę, która kontroluje przejętą od Amerykanów sieć. Rosjanie ujawnili też logo nowej sieci fastfood, choć nie ujawnili jeszcze nazwy.

Nowe logo sieci przedstawia wypełniony czerwonym kolorem okręg i dwie pomarańczowe kreski na zielonym tle mające symbolizować hamburgera i dwie frytki.

- Zielone tło logo symbolizuje jakość produktów i obsługi, do której przyzwyczajeni są nasi goście – cytuje TASS rzecznika firmy Sistema PBO.

Czytaj więcej

Rosja prawie gotowa do nacjonalizacji zachodnich firm, które odchodzą przez wojnę
Reklama
Reklama

Choć otwarcie nowej-starej sieci szybkiego jedzenia ma nastąpić już w ten weekend, to wciąż trwa ustalanie nowej nazwy. Rosyjskie media spekulują, że mogą to być nazwy takie jak „Tot Samyj” (ten sam) czy „Swobodnaja Kassa” (dostępna kasa), „Weseło i Wkusno” (Wesoło i smacznie) czy nawet (jak podawała w maju Izwiestia) zapisywane alfabetem łacińskim „Ms”. Na pewno nie zmieni się za to wiele w menu – produkty mają być oparte na przepisach McDonald’s, a za spółką jako prezes stoi Oleg Parojew, który kierował rosyjskim McDonald’s. Amerykański koncern, o czym warto pamiętać, zapewnił sobie 15-letnią opcję odkupienia biznesu w Rosji od Aleksandra Goworowa, swojego niedawnego franczyzobiorcy, który zakupił rosyjski biznes McDonald’s.

Koncern zdecydował się opuścić Rosję po ponad 30 latach obecności w związku z agresją Rosji na Ukrainę. Początkowo tylko wstrzymał pracę większości lokali (z zachowaniem wynagrodzenia dla pracowników), potem zdecydował się na sprzedaż swoich aktywów, ale tak, by móc do Rosji wrócić, gdy wojna się skończy.

Rosjanom zamknięcie lokali McDonald’s nie spodobało się od razu. Od początku pojawiały się głosy, by zastąpić amerykański fastfood jakimś rosyjskim konceptem, pojawiła się nawet propozycja sieci „Wujaszek Wania”, której logo miało być stylizowane na charakterystyczne łuki, tylko położone (rosyjska litera „W” wygląda jak łacińskie „B” i umożliwia stylizację w leżące poziomo łuki). Ostatecznie McDonald’s porozumiał się z jednym ze swoich franczyzobiorców.

Czytaj więcej

McDonald’s opuszcza Rosję po ponad 30 latach na dobre
Gastronomia
Firmy cateringowe tak chcą walczyć z marnowaniem żywności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Gastronomia
Starbucks zmienia zasady pracy hybrydowej. Prezes usiłuje zreorganizować firmę
Gastronomia
Apetyt firm na głodnych Polaków. Rynek dostaw jedzenia na zakręcie
Gastronomia
Starbucks walczy o chińskich klientów. Ceny mają być „bardziej przystępne”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Gastronomia
Ceny kawy biją rekordy. Magazyny są puste, rynek przygotowuje się na poważny kryzys
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama