Ogólnikowy, sztampowy opis wymagań i nietypowa albo zbyt mało precyzyjna nazwa stanowiska to najczęstsze błędy, jakie popełniają pracodawcy w [link=http://www.kariera.pl/praca]ogłoszeniach o pracy[/link]. Potem wielu z nich narzeka na trudności z dotarciem do odpowiednich kandydatów.
Według badań agencji zatrudnienia Manpower 51 proc. polskich pracodawców ma problemy z pozyskaniem odpowiednich pracowników. – Mogą one być związane także z niewłaściwą realizacją procesu rekrutacji i selekcji kandydatów – ocenia Leszek Kurycyn, dyrektor operacyjny Manpower Polska.
Tę opinię potwierdza Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalna portalu rekrutacyjnego InfoPraca.pl. – Ostatnio często mówi się o błędach w CV, które mogą zdyskwalifikować kandydata. Niestety, często także pracodawcy nie przykładają dużej wagi do zawartości publikowanej oferty i popełniają tu wiele błędów. Zapominają, że źle zredagowane i chaotycznie wyglądające ogłoszenie jest ujmą na wizerunku firmy – podkreśla szefowa portalu InfoPraca.pl.
Według niej najczęściej popełnianym błędem jest niejasne zdefiniowanie wymagań, które powinien spełniać poszukiwany pracownik. Zamiast skupić się na najważniejszych umiejętnościach koniecznych na danym stanowisku, pracodawcy w nieskończoność wyliczają, jakie kompetencje powinien posiadać wymarzony pracownik.
[srodtytul]Tajemnicze stanowisko [/srodtytul]