Likwidacja 50 obowiązków informacyjnych lub ich znaczące ograniczenie to ok 3 mld rocznych oszczędności dla firm.
Ministerstwo gospodarki chce przede wszystkim zmienić formułę kontaktów pomiędzy firmami, a administracją z papierowej, korespondencyjnej, na elektroniczną.
- Założenia przewidują modyfikację bądź likwidację 50 obowiązków informacyjnych, których muszą dopełniać obywatele i przedsiębiorcy oraz 29 barier administracyjnych. Proponowane zmiany w większości nie budzą kontrowersji, dlatego nie powinno być większych problemów z ich przyjęciem - zaznaczył wicepremier Waldemar Pawlak na konferencji prasowej.
Według wiceministra gospodarki Mieczysława Kasprzaka, najważniejsze propozycje zmniejszenie o połowę okresu przedawnienia należności wobec ZUS i KRUS - z 10 do 5 lat czy zmniejszenie częstotliwości przekazywania przez pracodawcę formularza RMUA z wykazem zapłaconych składek - obecnie RMUA sporządzany jest co miesiąc, resort proponuje by było to raz na rok, a dopiero na żądanie pracownika - co miesiąc.
- To jest 12 kartek A4, które co roku dostaje każdy pracownik . Większość nie wie po co, ja też - mówił Kasprzak.