Żeby klient trafił na witrynę internetową naszej firmy, trzeba mu w tym pomóc. Wchodząc do sieci, można łatwo się zgubić w gąszczu informacji, serwisów czy stron internetowych. Wpisanie najprostszego hasła do wyszukiwarki internetowej kończy się tym, że otrzymujemy tysiące, jeśli nie miliony odpowiedzi, które bynajmniej nie pomagają nam w podjęciu decyzji. Dlatego zazwyczaj klikamy tylko na kilka pierwszych linków, pomijając kolejne. Jak zatem sprawić, żeby adres naszej firmy wyświetlał się jako pierwszy?
Odpowiedzią jest właściwe pozycjonowanie strony. Zazwyczaj zajmują się tym firmy, które tworzą e-witryny. Żeby strona znalazła się wysoko w Google'u, musi zawierać pełną i kompletną informację o przedsiębiorstwie. Warto też zadbać, żeby o naszej firmie było głośno w serwisach branżowych, blogach czy na forach dyskusyjnych. Dla Google'a to sygnał, że jesteśmy znani, więc zasługujemy na wysoką pozycję.
Nie można zapominać, że pozycjonowanie jest procesem ciągłym i długotrwałym. Niepozycjonowany serwis bardzo szybko zaczyna spadać w wynikach wypierany przez konkurentów. Google premiuje ponadto strony istniejące kilka lat w sieci, dlatego trudno oczekiwać, że nasza witryna będzie brylowała zaraz po debiucie.
Alternatywą jest skorzystanie z płatnych linków sponsorowanych (tego typu usługi również są domeną twórców e-stron). Są widoczne po prawej stronie lub nad wynikami w Google'a. Pojawią się, gdy użytkownik wpisze frazy związane z twoją stroną. Ich skuteczność jest dość wysoka.