?Ubiegły rok finansowy, który zakończył się 31 maja 2012 roku nie był szczególnie udany dla Horteksu, lidera polskiego rynku mrożonek i wicelidera branży sokowej. Przychody całej grupy zmalały o 5 proc., do niemal 740 mln zł.
- Negatywny wpływ na wyniki miały m.in. spadek sprzedaży soków w Polsce i ostra walka o ten rynek, mniejsze obroty eksportowe, w tym w kluczowej dla nas Rosji, oraz brak możliwości przełożenia wzrostu kosztów na ceny produktów – podsumowuje szef Horteksu. Najgorsze mamy już jednak za sobą i możemy ponownie skupić się na zwiększaniu sprzedaży i udziałów rynkowych – dodaje.
Do Horteksu należy dziś około 13 proc. polskiego rynku soków, nektarów i napojów w ujęciu wartościowym. Po wyłączeniu dyskontów, które specjalizują się w oferowaniu przede wszystkim marek własnych, udziały firmy są o 7 pkt. proc. wyższe.
Tomasz Kurpisz zakłada, że firma skorzysta na ożywieniu popytu na soki, nektary i napoje w Polsce. – Poprzednie dwa lata upłynęły pod znakiem spadku sprzedaży, ale rynek zaczyna rosnąć – mówi szef Horteksu.
Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że od października 2011 roku do września 2012 roku wartość sprzedaży soków, nektarów i napojów zwiększyła się o 9 proc., a tylko w ostatnich sześciu miesiącach poszła w górę o ok. 13 proc.