Pocztowy powalczy o internautów

Bank uruchamia nowy serwis internetowy. W 2015 roku chce mieć 1 mln klientów obsługujących konto zdalnie.

Publikacja: 26.02.2013 02:06

Bank Pocztowy liczy, że dzięki nowym funkcjonalnościom przechwyci klientów od konkurentów

Bank Pocztowy liczy, że dzięki nowym funkcjonalnościom przechwyci klientów od konkurentów

Foto: Rzeczpospolita

Na przełomie marca i kwietnia startuje nowy serwis transakcyjny dla firm Banku Pocztowego, a jeszcze w pierwszej połowie roku dla klientów detalicznych.

Dodatkowo za 2–3 tygodnie bank umożliwi otwieranie konta przelewem, czyli bez konieczności podpisywania papierowej umowy. – Chcemy mieć konkurencyjną propozycję dla internautów. Po pierwsze, chcemy w ten sposób pozyskiwać klientów korzystających z sieci Poczty, a po drugie, chcemy konkurować  z innymi bankami o klientów onlinowych – mówi Szymon Midera, wiceprezes Banku Pocztowego. Przyznaje, że obecnie  zaledwie 11 proc. klientów Pocztowego korzysta z bankowości internetowej, co oznacza, że w ten sposób obsługuje swoje konto  około 150 tys. osób.

Bank chce, żeby do 2015 r. około 30 proc., czyli 1 mln, klientów korzystało z konta przez Internet (zgodnie ze strategią do 2015 roku bank chce mieć  3 mln klientów). W tym roku ma ich być 270 tys.

Bank zakłada, że klientów z zewnątrz będzie pozyskiwał  głównie w  grupie osób aktywnie korzystających z zakupów internetowych.

Nowa bankowość internetowa  zakłada, że w szybki i prosty sposób będzie można wykonywać transakcje,  a po zalogowaniu użytkownik będzie widział, jak szybko musi wykonać przelew, ponieważ będą widoczne liczniki pokazujące czas do najbliższej sesji rozliczeniowej. Dodatkowo  łatwo, według różnych kluczy (także po nazwie odbiorcy czy nadawcy) i w jednej zakładce, będzie można przeszukiwać historię wszystkich rachunków, jakie klient ma w banku.

Po zalogowaniu od razu będzie widać, kiedy przypada  spłata raty, bez konieczności wchodzenia w szczegóły kredytu. Z serwisu transakcyjnego  będzie można wysłać na telefon potwierdzenia wykonania przelewu poprzez SMS lub wiadomość  głosową. Serwis transakcyjny będzie zintegrowany, co oznacza, że jeśli klient ma rachunek firmowy i detaliczny,  nie będzie  musiał logować się do każdego z nich osobno. Przedstawiciele banku zapowiadają, że to będzie baza do wprowadzenia funkcjonalności ułatwiającej robienie zakupów w Internecie, która ma być wprowadzona jeszcze przed końcem roku. Nie zdradzają szczegółów, ale takie rozwiązanie ma m.in.  umożliwić zarządzanie  i monitorowanie przesyłki.

Przedstawiciele BP zastrzegają, że w odróżnieniu od  większości  konkurentów nie będą oferować funkcjonalności opartych na wykorzystywaniu portali społecznościowych. Projekt e-commerce ma za zadanie zintegrować usługi bankowe i pocztowe zarówno dla strony sprzedającej, kupującej, jak i dostawcy towarów.  – Rynek e-commerce obecnie stanowi 3 proc. PKB, ale jest jednym z najszybciej rosnących i prognozujemy, że do 2015 r. będzie to ponad 4 proc. PKB. Poziom wykorzystania Internetu nie tylko do pozyskiwania informacji, ale także do zakupów rośnie i to nie tylko w dużych miastach – podkreśla Midera.

Wprowadzeniu nowych rozwiązań będzie towarzyszyć kampania reklamowa BP.

Na przełomie marca i kwietnia startuje nowy serwis transakcyjny dla firm Banku Pocztowego, a jeszcze w pierwszej połowie roku dla klientów detalicznych.

Dodatkowo za 2–3 tygodnie bank umożliwi otwieranie konta przelewem, czyli bez konieczności podpisywania papierowej umowy. – Chcemy mieć konkurencyjną propozycję dla internautów. Po pierwsze, chcemy w ten sposób pozyskiwać klientów korzystających z sieci Poczty, a po drugie, chcemy konkurować  z innymi bankami o klientów onlinowych – mówi Szymon Midera, wiceprezes Banku Pocztowego. Przyznaje, że obecnie  zaledwie 11 proc. klientów Pocztowego korzysta z bankowości internetowej, co oznacza, że w ten sposób obsługuje swoje konto  około 150 tys. osób.

Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Świat więcej ryzykuje i zadłuża się. Rosną koszty obsługi długu