Na przełomie marca i kwietnia startuje nowy serwis transakcyjny dla firm Banku Pocztowego, a jeszcze w pierwszej połowie roku dla klientów detalicznych.
Dodatkowo za 2–3 tygodnie bank umożliwi otwieranie konta przelewem, czyli bez konieczności podpisywania papierowej umowy. – Chcemy mieć konkurencyjną propozycję dla internautów. Po pierwsze, chcemy w ten sposób pozyskiwać klientów korzystających z sieci Poczty, a po drugie, chcemy konkurować z innymi bankami o klientów onlinowych – mówi Szymon Midera, wiceprezes Banku Pocztowego. Przyznaje, że obecnie zaledwie 11 proc. klientów Pocztowego korzysta z bankowości internetowej, co oznacza, że w ten sposób obsługuje swoje konto około 150 tys. osób.
Bank chce, żeby do 2015 r. około 30 proc., czyli 1 mln, klientów korzystało z konta przez Internet (zgodnie ze strategią do 2015 roku bank chce mieć 3 mln klientów). W tym roku ma ich być 270 tys.
Bank zakłada, że klientów z zewnątrz będzie pozyskiwał głównie w grupie osób aktywnie korzystających z zakupów internetowych.
Nowa bankowość internetowa zakłada, że w szybki i prosty sposób będzie można wykonywać transakcje, a po zalogowaniu użytkownik będzie widział, jak szybko musi wykonać przelew, ponieważ będą widoczne liczniki pokazujące czas do najbliższej sesji rozliczeniowej. Dodatkowo łatwo, według różnych kluczy (także po nazwie odbiorcy czy nadawcy) i w jednej zakładce, będzie można przeszukiwać historię wszystkich rachunków, jakie klient ma w banku.