Reklama

Wojna przyniosła rekordy polskiego crowdfundingu

W pierwszym miesiącu wojny zostało założonych aż ponad 9,5 tys. zrzutek dedykowanych bezpośredniej pomocy Ukrainie i Ukraińcom, na których organizatorzy zebrali łącznie blisko 40 mln zł – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 06.09.2022 16:17

Wojna przyniosła rekordy polskiego crowdfundingu

Foto: Shutterstock

Jak mówi nam Tomasz Chołast, członek zarządu Zrzutka.pl., zbiórki na tym portalu dla naszego wschodniego sąsiada stanowiły w sumie aż 46 proc. wszystkich zebranych na tej platformie pieniędzy od momentu wybuchu wojny. - W kwietniu i maju liczba zbiórek dedykowanych Ukrainie zaczęła maleć, ale w lipcu temat stał się znów popularny dzięki zrzutce na Bayraktara - wyjaśnia Chołast.

Na platformie dokonano właśnie okrągłej, 10-milionowej wpłaty. W sumie ten najpopularniejszy portal zebrał już od 2014 r. łącznie ponad 800 mln zł. Eksperci mówią, że Polacy chętnie pomagają online – właśnie akcje charytatywne dominują w polskim crowdfundingu. Bank rozbiły jednak wspomniane akcje związane ze wsparciem Ukrainy - momentalnie stały się największymi zbiórkami w historii. Pierwsze miejsce to zrzutka internautów na drona Bayraktar (25 mln zł), ale kolejne na podium: #RazemdlaUkrainy (4 mln zł) oraz Ukraine Emergency Aid (3 mln zł).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Finanse
Donald Trump rozpoczął szturm na amerykański bank centralny
Finanse
Donald Tusk powołał nowego wiceszefa KNF. Jakie ma zadania?
Finanse
Norweski fundusz odcina się od Izraela: sprzedano udziały w bankach i amerykańskiej firmie
Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Andrzej Domański: OKI to priorytetowy projekt Ministerstwa Finansów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama