Reklama

Wojna przyniosła rekordy polskiego crowdfundingu

W pierwszym miesiącu wojny zostało założonych aż ponad 9,5 tys. zrzutek dedykowanych bezpośredniej pomocy Ukrainie i Ukraińcom, na których organizatorzy zebrali łącznie blisko 40 mln zł – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 06.09.2022 16:17

Wojna przyniosła rekordy polskiego crowdfundingu

Foto: Shutterstock

Jak mówi nam Tomasz Chołast, członek zarządu Zrzutka.pl., zbiórki na tym portalu dla naszego wschodniego sąsiada stanowiły w sumie aż 46 proc. wszystkich zebranych na tej platformie pieniędzy od momentu wybuchu wojny. - W kwietniu i maju liczba zbiórek dedykowanych Ukrainie zaczęła maleć, ale w lipcu temat stał się znów popularny dzięki zrzutce na Bayraktara - wyjaśnia Chołast.

Na platformie dokonano właśnie okrągłej, 10-milionowej wpłaty. W sumie ten najpopularniejszy portal zebrał już od 2014 r. łącznie ponad 800 mln zł. Eksperci mówią, że Polacy chętnie pomagają online – właśnie akcje charytatywne dominują w polskim crowdfundingu. Bank rozbiły jednak wspomniane akcje związane ze wsparciem Ukrainy - momentalnie stały się największymi zbiórkami w historii. Pierwsze miejsce to zrzutka internautów na drona Bayraktar (25 mln zł), ale kolejne na podium: #RazemdlaUkrainy (4 mln zł) oraz Ukraine Emergency Aid (3 mln zł).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
Fed tnie stopy procentowe. Rynek szykuje się na kolejne cięcia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Finanse
Gorączka złota w Rosji. Obywatele na potęgę skupują kruszec
Finanse
Sąd ogłosił upadłość spółki Cinkciarz.pl. Co z pieniędzmi tysięcy klientów?
Finanse
Samsung Pay wchodzi do Polski. Cel: milion użytkowników w rok
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse
Wojna o mobilne płatności. Samsung rzuca wyzwanie Blikowi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama