Reklama
Rozwiń

Placówki bankowe nadal w cenie

Polacy wciąż nie mają zaufania do bankowości internetowej, z której korzysta tylko 36 proc. klientów

Publikacja: 10.03.2010 01:02

Sieć oddziałów. Z ankiety „Rz” wynika, że w tym roku banki otworzą ponad 500 nowych placówek, choć g

Sieć oddziałów. Z ankiety „Rz” wynika, że w tym roku banki otworzą ponad 500 nowych placówek, choć głównie partnerskich.

Foto: Rzeczpospolita

Oddziały bankowe nadal są najistotniejszą formą kontaktu z bankiem dla 72 proc. klientów, choć jednocześnie ponad 80 proc. osób narzeka na kolejki oraz czas konieczny do załatwienia sprawy – wynika z badań firmy doradczej Deloitte.

Aż 64 proc. klientów banków odwiedza ich placówki po to, by wpłacić lub wypłacić gotówkę, a 27 proc. dokonuje tam przelewów.

Pomimo łatwego dostępu i wygody tylko 36 proc. klientów regularnie korzysta z bankowości internetowej.

Kluczową przewagą placówki nad bankowością elektroniczną czy telefoniczną, wskazywaną przez respondentów, jest możliwość spotkania się twarzą w twarz z doradcą bankowym. Ponad jedna trzecia uważa, że jest to bezpieczniejsza forma kontaktu z bankiem.

– Po to, by więcej osób wykonywało podstawowe transakcje przez Internet czy telefon, banki muszą poprawić funkcjonalność tych kanałów – uważa Marcin Zdral, partner firmy Deloitte. Jego zdaniem tak jak w innych krajach oddziały bankowe powinny skoncentrować się na doradzaniu klientom i sprzedaży bardziej skomplikowanych produktów. Jednak do tego potrzebna jest poprawa jakości obsługi i podwyższenie kwalifikacji pracowników placówek.

Reklama
Reklama

Przykład rynku belgijskiego pokazał, że wzrost popularności bankowości elektronicznej nie spowodował spadku znaczenia oddziałów, ale zmienił ich funkcjonalność.

Zdaniem ekspertów Deloitte banki w Polsce nie wykorzystują potencjału kanału internetowego do przekazywania informacji o produktach bankowych i ich dystrybucji.

Dla 67 proc. Polaków osobista wizyta w oddziale jest podstawowym źródłem informacji o produktach finansowych, podczas gdy strona banku w Internecie tylko dla 19 proc.

Oddziały bankowe nadal są najistotniejszą formą kontaktu z bankiem dla 72 proc. klientów, choć jednocześnie ponad 80 proc. osób narzeka na kolejki oraz czas konieczny do załatwienia sprawy – wynika z badań firmy doradczej Deloitte.

Aż 64 proc. klientów banków odwiedza ich placówki po to, by wpłacić lub wypłacić gotówkę, a 27 proc. dokonuje tam przelewów.

Reklama
Finanse
Trump przypuścił nowy atak na Powella. Prezydent znalazł sposób na pozbycie się szefa Fed?
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Finanse
Listy zastawne: klucz do tańszych kredytów mieszkaniowych?
Finanse
Otwarcie na dialog, czekanie na konkretne działania
Finanse
Putin gotowy na utratę zamrożonych aktywów. Już nie chce kupować boeingów
Finanse
Donald Trump wybiera nowego szefa Fed. Kandydat musi spełniać podstawowy warunek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama