Placówki bankowe nadal w cenie

Polacy wciąż nie mają zaufania do bankowości internetowej, z której korzysta tylko 36 proc. klientów

Publikacja: 10.03.2010 01:02

Sieć oddziałów. Z ankiety „Rz” wynika, że w tym roku banki otworzą ponad 500 nowych placówek, choć g

Sieć oddziałów. Z ankiety „Rz” wynika, że w tym roku banki otworzą ponad 500 nowych placówek, choć głównie partnerskich.

Foto: Rzeczpospolita

Oddziały bankowe nadal są najistotniejszą formą kontaktu z bankiem dla 72 proc. klientów, choć jednocześnie ponad 80 proc. osób narzeka na kolejki oraz czas konieczny do załatwienia sprawy – wynika z badań firmy doradczej Deloitte.

Aż 64 proc. klientów banków odwiedza ich placówki po to, by wpłacić lub wypłacić gotówkę, a 27 proc. dokonuje tam przelewów.

Pomimo łatwego dostępu i wygody tylko 36 proc. klientów regularnie korzysta z bankowości internetowej.

Kluczową przewagą placówki nad bankowością elektroniczną czy telefoniczną, wskazywaną przez respondentów, jest możliwość spotkania się twarzą w twarz z doradcą bankowym. Ponad jedna trzecia uważa, że jest to bezpieczniejsza forma kontaktu z bankiem.

– Po to, by więcej osób wykonywało podstawowe transakcje przez Internet czy telefon, banki muszą poprawić funkcjonalność tych kanałów – uważa Marcin Zdral, partner firmy Deloitte. Jego zdaniem tak jak w innych krajach oddziały bankowe powinny skoncentrować się na doradzaniu klientom i sprzedaży bardziej skomplikowanych produktów. Jednak do tego potrzebna jest poprawa jakości obsługi i podwyższenie kwalifikacji pracowników placówek.

Przykład rynku belgijskiego pokazał, że wzrost popularności bankowości elektronicznej nie spowodował spadku znaczenia oddziałów, ale zmienił ich funkcjonalność.

Zdaniem ekspertów Deloitte banki w Polsce nie wykorzystują potencjału kanału internetowego do przekazywania informacji o produktach bankowych i ich dystrybucji.

Dla 67 proc. Polaków osobista wizyta w oddziale jest podstawowym źródłem informacji o produktach finansowych, podczas gdy strona banku w Internecie tylko dla 19 proc.

Oddziały bankowe nadal są najistotniejszą formą kontaktu z bankiem dla 72 proc. klientów, choć jednocześnie ponad 80 proc. osób narzeka na kolejki oraz czas konieczny do załatwienia sprawy – wynika z badań firmy doradczej Deloitte.

Aż 64 proc. klientów banków odwiedza ich placówki po to, by wpłacić lub wypłacić gotówkę, a 27 proc. dokonuje tam przelewów.

Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje