Na wprowadzonych przez PKO Bank Polski w połowie sierpnia depozytach klienci ulokowali już ponad 5 mld zł, z czego 4,8 mld zł przypadło na produkty z jednodniową kapitalizacją.
Dużo nowych klientów
– Przekroczyliśmy założenia, jeśli chodzi o nowe środki, bo z kwoty 5 mld zł ponad 1/3 to depozyty klientów z zewnątrz. Nowych klientów pozyskiwanych z rynku przybywa, zwłaszcza od momentu uruchomienia kampanii reklamowej na początku września – mówi Adrian Adamowicz, dyrektor zarządzający kierujący pionem sprzedaży detalicznej PKO BP.
Lokaty z jednodniową kapitalizacją, które pozwalają nie płacić podatku od odsetek, ma już większość banków i cieszą się one ogromną popularnością. Ale nie oferuje ich np. główny konkurent PKO BP, drugi pod względem wielkości Pekao.
24 banki oferują lokaty z jednodniową kapitalizacją tzw. antybelkowe
Zaproponowanie takich produktów przez największy bank może wywołać zmiany na rynku depozytów. PKO BP liczy, że nowych klientów przybędzie jeszcze więcej.