PKO BP łowi klientów na lokaty

Bank w ciągu niespełna półtora miesiąca zebrał na depozytach antybelkowych 4,8 mld zł

Aktualizacja: 30.09.2011 04:28 Publikacja: 30.09.2011 02:15

PKO BP łowi klientów na lokaty

Foto: Rzeczpospolita

Na wprowadzonych przez PKO Bank Polski w połowie sierpnia depozytach klienci ulokowali  już ponad 5 mld zł,  z czego 4,8 mld zł przypadło na produkty z jednodniową kapitalizacją.

Dużo nowych klientów

– Przekroczyliśmy założenia, jeśli chodzi o nowe środki, bo z kwoty 5 mld zł ponad 1/3 to depozyty klientów z zewnątrz. Nowych klientów pozyskiwanych z rynku przybywa, zwłaszcza od momentu uruchomienia kampanii reklamowej na początku września – mówi Adrian Adamowicz, dyrektor zarządzający kierujący pionem sprzedaży detalicznej PKO BP.

Lokaty z jednodniową kapitalizacją, które pozwalają nie płacić podatku od odsetek, ma już większość banków i cieszą się one ogromną popularnością. Ale nie oferuje ich np. główny konkurent PKO BP, drugi pod względem wielkości Pekao.

24 banki oferują lokaty z jednodniową kapitalizacją tzw. antybelkowe

Zaproponowanie takich produktów przez największy bank może wywołać zmiany na rynku depozytów. PKO BP liczy, że nowych klientów przybędzie jeszcze więcej.

– Staramy się poprzez sieć naszych oddziałów aktywnie pozyskiwać klientów z zewnątrz i ich liczba cały czas się zwiększa, mimo że nie oferujemy najwyższego oprocentowania na rynku. Można powiedzieć, że obserwujemy efekt śnieżnej kuli. Najchętniej klienci lokują środki na lokatach trzymiesięcznych, choć dużą popularnością cieszą się depozyty o dłuższych terminach, a także konta oszczędnościowe – przyznają przedstawiciele banku.

Jesienna ofensywa

PKO BP, który wiosną rozpoczął aktywną walkę o pozyskiwanie klientów, zaczynając od zaoferowania nowych kont osobistych i ruszając z najgłośniejszą ostatnio kampanią reklamową z udziałem satyryka Szymona Majewskiego, teraz rusza z kolejną ofensywą.

Kilka dni temu wprowadził nową ofertę kredytów hipotecznych na atrakcyjniejszych warunkach cenowych. Kampania promująca ofertę rusza 3 października. – Przygotowujemy się także do ofensywy w segmencie pożyczek gotówkowych. Kończymy prace nad usprawnieniem i przyspieszeniem procesu kredytowego tak, aby klient mógł niemal od ręki dowiedzieć się, jaką ma zdolność kredytową i na jaką kwotę pożyczki może liczyć – wyjaśnia Adrian Adamowicz.

Bank chce wystartować z kampanią reklamową tego produktu w listopadzie, a oferta będzie skierowana także do osób, które nie były dotychczas klientami PKO BP.

Depozyty bez podatku

O popularności lokat pozwalających nie płacić tzw. podatku Belki świadczą nie tylko dane z PKO BP, ale też z innych banków. W Alior Banku stanowią one już 80 proc. wszystkich depozytów klientów indywidualnych, zdeponowano na nich 3,65 mld zł. Dla porównania na koniec 2010 roku ich udział wynosił 65 proc., a wartość 1,93 mld zł. W Raiffeisen Banku od początku roku kwota lokat z jednodniową kapitalizacją wzrosła o 240 proc. i obecnie ich udział wynosi ponad 80 proc. BZ WBK nie zdradza, jakiej wysokości są to aktywa, ale ujawnia, że ich kwota wzrosła od początku roku czterokrotnie. Banki, które ich nie oferują, należą już do wyjątków.

—mjl

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.krzesniak@rp.pl

Na wprowadzonych przez PKO Bank Polski w połowie sierpnia depozytach klienci ulokowali  już ponad 5 mld zł,  z czego 4,8 mld zł przypadło na produkty z jednodniową kapitalizacją.

Dużo nowych klientów

Pozostało 94% artykułu
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli