Oficjalnym partnerem rozgrywanego w dniach 26-28 września 2014 r. w miejscowości Gleneagles Ryder Cup został właśnie alkoholowy koncern Diageo. W skład jego portfela wchodzą takie marki jak: Johnnie Walker, Crown Royal, Buchanan's, Bushmills, Smirnoff, Baileys czy Guinness.

Rozgrywki Ryder Cup po raz pierwszy odbyły się w 1927 r. Od tamtej pory, z wyłączeniem okresu II wojny światowej, walka o o trofeum ufundowane przez Samuela Rydera odbywa się co dwa lata, na przemian w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Cykl dwuletni został zaburzony jedynie w 2001 r., kiedy to impreza została przesunięta o rok, z uwagi na atak na World Trade Center. Najbliższa edycja odbędzie się w przyszłym roku w Medinah Country Club w amerykańskim Illinois.

Szkoci liczą, że dzięki organizacji zawodów, ich kraj wzbogaci się o kwotę sięgającą nawet 100 mln funtów. – Organizacja turnieju przebiega zgodnie z planem, ale wsparcie sponsorów spowoduje, że Szkocja będzie mogła zmaksymalizować zyski z tym związane, zarówno poprzez zwiększenie liczby turystów, którzy do nas przyjadą, jak i sprawienie, by edycja 2014 stała się najbardziej spektakularną odsłoną Ryder Cup w historii – powiedział Alex Salmond, pierwszy minister Szkocji.

Poprzedni europejski gospodarz rozgrywek – Walia – oszacowała, że w 2010 r. zyski z golfowej turystyki wzrosły o 21 proc., osiągając łączną kwotę blisko 42 mln funtów.

Ostatnim triumfatorem Ryder Cup została Europa, która pokonała USA 14,5:13:5.