Badanie zatytułowane „Status, małżeństwo a postawa menedżera wobec ryzyka" pokazuje, że prezesi – single inwestują bardziej agresywnie w badania i rozwój, reklamę, akwizycję, chętniej wydają pieniądze, a ich firmy wykazują większą zmienność notowań.
- Nasze badanie pokazuje, że prywatne decyzje mogą wpływać w znacznym stopniu na kluczowe działania, które podejmują single zarządzając firmą – mówi Nikolai Roussanov, profesor z Wharton Business School, który współtworzył badanie.
Generalnie firma prowadzona przez singla inwestuje o 10 proc. więcej, a zmienność stopy zwrotu, jaką dają jej akcje, jest o 3 proc. wyższa niż w przypadku małżonków.
Liczby te jednak znacząco rosną w przypadku małych firm kierowanych przez singli, wtedy inwestycje są większe o 62 proc., a zmienność kursu akcji o 24 proc.
Badanie przeprowadzono wśród 5700 prezesów. Single stanowili 20 proc. próby. W próbie brało udział bardzo mało kobiet.