Raport „Rynek gier on-line w Rosji i na świecie w latach 2009-2013" przygotowali analitycy firmy J'son & Partners Consulting", a omawia gazeta Wiedomosti.
Obliczyli, że rosyjscy gracze w sieci 464 mln dol. wydali na gry tzw. wielokrotnego użytku; 44 mln dol. na gry przypadkowe a 160 mln na gry w portalach społecznościowych.
Rynek rośnie z roku na rok. Wg. prognoz za dwa lata Rosjanie będą tracić na granie on-line ok. 1 mld dol. rocznie. Na świecie dochody producentów gier internetowych za 2011 r wzrosły o 23 proc. rok do roku i wynosiły w sumie ok. 20 mld dol. Z tego jedną piątą zagarnęły trzy firmy: amerykański Blizzard i chińskie Tencent oraz Shanda.
Globalne audytorium użytkowników gier przekroczyło już pół miliarda (534 mln ludzi). Za dwa lata powiększy się o 200 mln. Najszybciej zwiększa się zainteresowanie grami na portalach społecznościowych.
Jeżeli chodzi o gry na komórki to rynek w 2011 r wyniósł 5.8 mld dol., z czego na Rosję przypadło 60 mln dol..