Do końca kwietnia powinny wejść do repertuaru kin studyjnych, a od czerwca być dostępne na DVD.
Najgłośniejszym z wybranej szóstki jest brytyjski „Głód”. Ten obsypany deszczem nagród dramat to mocne i przejmujące kino realistyczne zrealizowane przez Steve’a McQueena, głośnego artystę inspirującego się Nową Falą i kinem Andy’ego Warhola. McQueen na co dzień tworzy czarno-białe i minimalistyczne filmy eksperymentalne prezentowane w galeriach sztuki czy np. na weneckim Biennale.
W „Głodzie” (zdobywcy Złotej Kamery w Cannes, Nagrody Gucciego w Wenecji i tytułu europejskiego odkrycia roku) reżyser przywołał prawdziwe zdarzenia, które w 1981 roku wstrząsnęły Wielką Brytanią. W więzieniu w północnej Irlandii po sześciu tygodniach strajku głodowego zmarło dziesięciu protestujących członków IRA pod przewodnictwem Bobby’ego Sandsa (wielka kreacja Michaela Fassbendera).
Także kolejny z sześciu filmów („Plaże Agnés”) traktuje o postaci autentycznej. Legendarna francuska reżyserka Agnes Varda – związana niegdyś z innym przedstawicielem wspomnianej już Nowej Fali Jacques’em Demy – zrealizowała autobiograficzny dokument, za który otrzymała Cezara. Nie jest to dzieło poddające się dyktatowi chronologii, lecz zbiór wspomnień ewokowanych przez sceny z jej własnych filmów, ludzi czy wizyt w miejscach, które zapamiętała.
Trzeci obraz („Dubel”) – znowu dokument – używa centralnej postaci jako lustra dla opisywanych wydarzeń: zimnej wojny i współczesnej walki z terroryzmem. Jest nią sam Alfred Hitchcock.