Otworzył piekarnię, a jego kolejni następcy stopniowo powiększali piekarskie imperium. Potem przenosimy się do współczesnej Kopenhagi, gdzie rodzinnym interesem rządzi twardą ręką Rikard Rheinwald.

Film Pernille Fischer Christensen nie jest jednak kontynuacją rodzinnej sagi. Autorka skupia się na relacjach między ojcem a starszą córką Ditte. Ona dawno się usamodzielniła, choć na własną galerię sztuki pieniądze dał ojciec. Jest silną osobowością, wie, czego chce od życia. Gdy dostała atrakcyjną propozycję przenosin do Nowego Jorku, nie zawahała się dokonać aborcji – bez pytania partnera – by dziecko nie przeszkodziło w jej planach.

Gdy ojca zaatakował rak mózgu, nie wahała się pozostać w Kopenhadze. Nie przewidziała tylko, że ojciec zażąda od niej przejęcia i kontynuowania rodzinnego interesu.

“Rodzina” to opowieść o nierozwiązalnym konflikcie dwóch osobowości powiązanych więzami krwi, którego nie złagodzi nawet śmiertelna choroba. Jej przerażających objawów reżyserka nie szczędzi widzom. Trudno zrozumieć ten emocjonalny szantaż...

[ramka]Dania 2010, scen. Pernille Fischer Christensen, wyk. Jesper Christensen, Lene Maria Christensen, Johan Philip Asbaek[/ramka]