Reklama

Poszukiwanie siebie w tańcu. Recenzja filmu „Ema”

To wyjątkowy film w dorobku Chilijczyka Pabla Larraina, jednego z najciekawszych reżyserów Ameryki Południowej, z wpisaną w jego życiorys nominacją do Oscara.

Aktualizacja: 16.09.2020 22:11 Publikacja: 16.09.2020 22:07

Mariana di Girolamo jako tytułowa bohaterka filmu „Ema”. Już na ekranach

Mariana di Girolamo jako tytułowa bohaterka filmu „Ema”. Już na ekranach

Foto: stowarzyszenie nowe horyzonty

W warstwie fabularnej „Ema” jest historią rozpadającego się związku czterdziestokilkuletniego choreografa oraz jego młodej żony – tancerki. Kiedyś pewnie połączyła ich miłość, dziś dzieli natomiast wszystko: wiek, temperament, nawet taniec, bo on kocha klasykę, ona nowoczesny reggaeton.

Oboje nie mogą sobie dać rady z bolesnymi przeżyciami: adoptowali syna, ale nie podołali temu obowiązkowi i zdecydowali się go oddać. „Emie” daleko jednak do dramatu obyczajowego, choć jest w tym filmie diagnoza kondycji młodego pokolenia Chilijczyków. To jednak film szalony, zmysłowy i nieobliczalny jak jego tytułowa bohaterka szukająca ratunku i siebie w dzikim tańcu czy idąca przez ulice pięknego Valparaiso z miotaczem ognia. Nie jest to rodzaj kina dla wszystkich, ale z pewnością znajdą się tacy widzowie, których „Ema” porwie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Film
„Maszyna do miażdżenia”: Mark Kerr, legenda MMA, bije się teraz w kinach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Film
Nie żyje Diane Keaton. Wybitna aktorka miała 79 lat
Film
Wojna w Ukrainie to wojna o tożsamość narodową. Ratowanie dzieł sztuki
Film
Bartek Pulcyn: Nowa odsłona starego festiwalu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Film
Dlaczego „Franz Kafka” a nie „Chopin, Chopin!”
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama