Magia brylantów od Cartiera

Marka, która liczy ponad 160 lat. Jej stałym klientem był brytyjski król Edward VII. Cartier i dziś jest luksusem.

Aktualizacja: 22.10.2017 23:10 Publikacja: 22.10.2017 18:17

Foto: materiały prasowe

Historia słynnej paryskiej firmy zaczęła się od Louisa-Francoisa Cartiera, który mając 28 lat, po odbyciu stażu u renomowanego zegarmistrza Picarda, przejął w 1847 roku pracownię i otworzył własne atelier. Zachętą dla klientów był zapewne też szyld zachęcający do zamówień stwierdzeniem, że właściciel oferuje: „wyrób biżuterii, fantazyjnych ozdób, akcesoriów mody i nowości”. Jednak dopiero kilkadziesiąt lat później trzecie pokolenie czyli Louis Cartier sprawił, że marka Cartier stała się potęgą. Inspirowały go XVII i XVIII-wieczne wzory, zachęcał projektantów do twórczego przetwarzania architektonicznych detali Paryża.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Film
„28 lat później”. Powrót do pogrążonej w morderczej pandemii Wielkiej Brytanii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu