Reklama

3 kobiety w różnym wieku ****

Dramat rodzinny o życiu trzech kobiet – babki, matki i córki. Ich losy układają się w portret przemian kulturowych w Iranie.

Publikacja: 01.01.2009 08:13

„3 kobiety...” to prawdziwy portret przemian kulturowych w Iranie

„3 kobiety...” to prawdziwy portret przemian kulturowych w Iranie

Foto: Manana

Minou, konserwatorka dywanów, jest pełną energii, rozwiedzioną 40-latką. Poznajemy ją, gdy wiezie cierpiącą na amnezję matkę do lekarza, a po drodze zamierza oddać drogocenny dywan do muzeum. Jednak w wyniku zbiegu okoliczności traci z oczu matkę i gubi dywan.

Na dodatek jej córka Pegah od kilku dni nie odbiera telefonu, jakby chciała zerwać wszelkie kontakty z rodziną. Poszukiwania najbliższych osób (i utraconego dywanu) skłonią Minou do przemyślenia własnego życia. Dojdzie do wniosku, że niewiele wie o matce i córce...

Kobiety w filmie próbują na nowo odnaleźć same siebie. Babka ucieleśnia przeszłość i perskie dziedzictwo, co w prosty sposób symbolizują dywany, które w Iranie traktowane są niczym dzieła sztuki, ale zwyczaj ich wyplatania zanika.

Minou reprezentuje średnie pokolenie znajdujące się na rozdrożu. Próbuje podtrzymać tradycję, ale zarazem chce pełnymi garściami czerpać z tego, co oferuje współczesność. A Pegah uosabia przyszłość – jej zagubienie, odcięcie się od babki i matki wyraża niepewność, poszukiwanie innej drogi.

Finezyjne połączenie realizmu z poetycką metaforą. Polecam!

Reklama
Reklama

[i]Iran 2008, reż. Manijeh Hekmat, wyk. Niki Karimi, Pegah Ahangarani, Maryam Boubani[/i]

Minou, konserwatorka dywanów, jest pełną energii, rozwiedzioną 40-latką. Poznajemy ją, gdy wiezie cierpiącą na amnezję matkę do lekarza, a po drodze zamierza oddać drogocenny dywan do muzeum. Jednak w wyniku zbiegu okoliczności traci z oczu matkę i gubi dywan.

Na dodatek jej córka Pegah od kilku dni nie odbiera telefonu, jakby chciała zerwać wszelkie kontakty z rodziną. Poszukiwania najbliższych osób (i utraconego dywanu) skłonią Minou do przemyślenia własnego życia. Dojdzie do wniosku, że niewiele wie o matce i córce...

Reklama
Film
Marcin Dorociński, przeboje z Cannes i nie tylko
Film
Stare kino jest jak dobre wino i coraz popularniejsze
Film
Gdynia 2025: Holland, Machulski, Pasikowski i Smarzowski powalczą o Złote Lwy
Film
„Follemente. W tym szaleństwie jest metoda”, czyli randka w ciemno
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Film
Trudne wyzwania imigranckich dzieci z wiedeńskiej podstawówki
Reklama
Reklama