Noc Reklamożerców to obok festiwalu Cannes Lions największe święto reklamy. Wyboru filmów dokonał Jean Marie Boursicot, twórca najbogatszego na świecie archiwum tego typu.
– Co roku jego zbiory poszerzają się o ponad 20 tys. spotów – mówi Jan Dybczyński z firmy MCG, wraz z Multikinem współorganizującej pokazy. Boursicot wybiera 400 najlepszych klipów i puszcza w świat. W Warszawie zobaczymy m.in. reklamy samochodów, napojów i słodyczy. Część ilustruje tzw. amerykański sen.
– Prezentują typowe dla rodzącej się ery konsumpcjonizmu produkty, symbole szczęścia – dodaje Dybczyński i podkreśla, że każda reklama to z jednej strony odbicie potrzeb społeczeństwa, a z drugiej bodziec budzący wyobrażenia o tym, jak żyć lepiej, wygodniej, modniej. Zmienia się tylko forma.
Część materiału zaplanowanego na piątkową Noc Reklamożerców w Multikinie Ursynów nigdy nie została wyemitowana, część trafiła do Internetu. Pokazy podzielono na trzy bloki, a pomiędzy nimi przygotowano m.in. występy didżejów.
Noc Reklamożerców 2009, Multikino Ursynów, al. KEN 60, bilety: 39 zł, rezerwacje: tel. 22 201 17 10, piątek (27.11), godz. 21.30