Hiszpański reżyser ma też niezwykły zmysł wizualny, o którym przypomniał w opowieści o wiedeńskim epizodzie z życia Lorenza da Ponte.
[wyimek][link=http://www.rp.pl/artykul/9131,527450-Ja--Don-Giovanni---film-wyprany-z-emocji.html]Oglądaj tv.rp.pl[/link][/wyimek]
Oś fabularną stanowi konflikt wolnego ducha i religii, jaki w XVIII w. toczył się między warstwami oświeconej arystokracji, a katolickim klerem wciąż przypominającym o karze za grzechy. Przedstawicielem ówczesnego libertynizmu jest wenecjanin da Ponte, który przeżył obfitującą w przygody egzystencję w kilku europejskich krajach, nim zakończył ją w Stanach Zjednoczonych.
[wyimek] [link=http://empik.rp.pl/szukaj/produkt?author=Saura+Carlos&start=1&catalogType=all&searchCategory=all]Zobacz Empik.rp.pl[/link][/wyimek]
W Wiedniu Lorenzo napisał libretto do opowieści o Don Juanie i namówił do opatrzenia go muzyką Mozarta. Saura opowiada o powstaniu „Don Giovanniego” – opery o upadku notorycznego podrywacza – przez pryzmat da Ponte i jego wątpliwości. W filmie ulega on przemianie pod wpływem miłości i wypiera swoją libertyńską przeszłość.