Martin Schabenbeck - wykład

Martin Schabenbeck, autor książki „Format scenariusza filmowego" - biblii scenarzystów wygłosi 12 maja wykład w warszawskim Kinie Kultura

Publikacja: 10.05.2011 11:36

Martin Schabenbeck

Martin Schabenbeck

Foto: materiały prasowe

Dyskusję po wykładzie pt. „Dlaczego potrzebujemy formatu scenariusza?" poprowadzi Tomasz Szafrański. Specjalista przyjedzie do Polski na zaproszenie Wydawnictwa Wojciech Marzec, Szkoły Wajdy oraz Koła Scenarzystów Stowarzyszenia Filmowców Polskich.

Schabenbeck twierdzi, że format to nie tylko techniczna wiedza, ale część rzemiosła scenarzysty. Format ma pomóc w stworzeniu profesjonalnego tekstu, który prawdziwie opowiada obrazem, zawiera gotowe rozwiązania wizualne, a nie tylko fabularne. Schabenbeck podkreśla, że producent czytając tekst chce od razu widzieć film, a nie tylko ciekawą historię. Dlatego opowiada się za koniecznością zunifikowania formatu scenariusza europejskiego.

Martin Schabenbeck uczy operatorstwa i scenopisarstwa w New York Film Academy. Jest także wykładowcą  w programie letnim szkoły filmowej La Fémis w Paryżu. Z wyróżnieniem ukończył prestiżową London (International) Film School. Pracował przy realizacji wielu produkcji filmowych w Stanach Zjednoczonych. Był też odpowiedzialny za rozwój projektów – development -  w firmie producenckiej Harvey'a Keitela. Jest autorem książki „Format Scenariusza Filmowego" wydanej przez Wydawnictwo Wojciech Marzec.

Kino Kultura,

Warszawa

ul. Krakowskie Przedmieście

czwartek, 12 maja, 13.00 – 16:00, wykład i dyskusja, wstęp wolny

 

Dyskusję po wykładzie pt. „Dlaczego potrzebujemy formatu scenariusza?" poprowadzi Tomasz Szafrański. Specjalista przyjedzie do Polski na zaproszenie Wydawnictwa Wojciech Marzec, Szkoły Wajdy oraz Koła Scenarzystów Stowarzyszenia Filmowców Polskich.

Schabenbeck twierdzi, że format to nie tylko techniczna wiedza, ale część rzemiosła scenarzysty. Format ma pomóc w stworzeniu profesjonalnego tekstu, który prawdziwie opowiada obrazem, zawiera gotowe rozwiązania wizualne, a nie tylko fabularne. Schabenbeck podkreśla, że producent czytając tekst chce od razu widzieć film, a nie tylko ciekawą historię. Dlatego opowiada się za koniecznością zunifikowania formatu scenariusza europejskiego.

Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu
Film
Europejskie Nagrody Filmowe: „Emilia Perez” bierze wszystko
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
Harry Potter: The Exhibition – wystawa dla miłośników kultowej serii filmów