Reklama

Martin Schabenbeck - wykład

Martin Schabenbeck, autor książki „Format scenariusza filmowego" - biblii scenarzystów wygłosi 12 maja wykład w warszawskim Kinie Kultura

Publikacja: 10.05.2011 11:36

Martin Schabenbeck

Martin Schabenbeck

Foto: materiały prasowe

Dyskusję po wykładzie pt. „Dlaczego potrzebujemy formatu scenariusza?" poprowadzi Tomasz Szafrański. Specjalista przyjedzie do Polski na zaproszenie Wydawnictwa Wojciech Marzec, Szkoły Wajdy oraz Koła Scenarzystów Stowarzyszenia Filmowców Polskich.

Schabenbeck twierdzi, że format to nie tylko techniczna wiedza, ale część rzemiosła scenarzysty. Format ma pomóc w stworzeniu profesjonalnego tekstu, który prawdziwie opowiada obrazem, zawiera gotowe rozwiązania wizualne, a nie tylko fabularne. Schabenbeck podkreśla, że producent czytając tekst chce od razu widzieć film, a nie tylko ciekawą historię. Dlatego opowiada się za koniecznością zunifikowania formatu scenariusza europejskiego.

Martin Schabenbeck uczy operatorstwa i scenopisarstwa w New York Film Academy. Jest także wykładowcą  w programie letnim szkoły filmowej La Fémis w Paryżu. Z wyróżnieniem ukończył prestiżową London (International) Film School. Pracował przy realizacji wielu produkcji filmowych w Stanach Zjednoczonych. Był też odpowiedzialny za rozwój projektów – development -  w firmie producenckiej Harvey'a Keitela. Jest autorem książki „Format Scenariusza Filmowego" wydanej przez Wydawnictwo Wojciech Marzec.

Kino Kultura,

Warszawa

Reklama
Reklama

ul. Krakowskie Przedmieście

czwartek, 12 maja, 13.00 – 16:00, wykład i dyskusja, wstęp wolny

 

Dyskusję po wykładzie pt. „Dlaczego potrzebujemy formatu scenariusza?" poprowadzi Tomasz Szafrański. Specjalista przyjedzie do Polski na zaproszenie Wydawnictwa Wojciech Marzec, Szkoły Wajdy oraz Koła Scenarzystów Stowarzyszenia Filmowców Polskich.

Schabenbeck twierdzi, że format to nie tylko techniczna wiedza, ale część rzemiosła scenarzysty. Format ma pomóc w stworzeniu profesjonalnego tekstu, który prawdziwie opowiada obrazem, zawiera gotowe rozwiązania wizualne, a nie tylko fabularne. Schabenbeck podkreśla, że producent czytając tekst chce od razu widzieć film, a nie tylko ciekawą historię. Dlatego opowiada się za koniecznością zunifikowania formatu scenariusza europejskiego.

Reklama
Film
Rzeź w konstancińskiej rezydencji, czyli pechowe „13 dni do wakacji"
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy zwycięzców 19. BNP Paribas Dwa Brzegi
Film
Żubr świadkiem krwawych wydarzeń. Finał Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
Film
Nie żyje reżyser Jerzy Sztwiertnia
Film
„To był tylko przypadek”: Co się dzieje, gdy do władzy wracają przestępcy
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama