Warsztaty dla młodych filmowców

Stowarzyszenie FILM 1,2 & TOYA Studios zapraszają na warsztaty „Dźwięki w filmie – muzyka". Termin zgłoszeń upływa 20 listopada

Publikacja: 17.11.2012 12:59

- Będziemy dyskutować o współpracy reżysera, kompozytora i producenta od preprodukcji po postprodukcję. Przeanalizujemy metody doboru muzyki do filmu, serialu oraz innych form wizualnych. Przyjrzymy się, jak pozyskiwani są twórcy ścieżki muzycznej przez reżysera. Pokażemy, jak powinno wyglądać profesjonalne portfolio kompozytora - zapowiadają organizatorzy.

Wśród gości warsztatów są m.in.:

Maciej Pawłowski – kompozytor, dyrygent, aranżer, producent muzyczny, pedagog; od 1998 kierownik muzyczny Teatru Muzycznego Roma; kierownik muzyczny polskich prapremier musicali: „Les Misérables", „Upiór w operze", „Akademia Pana Kleksa", „Taniec Wampirów", „Koty" czy „Grease".

Stanisław Syrewicz – kompozytor muzyki filmowej („Miłość na wybiegu", „Testosteron"), serialowej („Dom nad rozlewiskiem", „Tajemnica Twierdzy Szyfrów") oraz piosenek, m.in. "Śpiewać każdy może" oraz „To nie ja"; współpracował z  Zygmuntem Hübnerem i Adamem Hanuszkiewiczem; członek Europejskiej Akademii Filmowej i BAFT-y.

Jacek Grudzień – kompozytor teatralno-filmowy (m.in. filmy „Cała zima bez ognia", „Wymyk oraz muzyka do spektaklu „T.E.O.R.E.M.A.T." Grzegorza Jarzyny), studiował kompozycję u Włodzimierza Kotońskiego i improwizację fortepianową u Szabolcsa Esztényi'ego w Warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, współpracuje ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia.

Greg Zgliński – reżyser, scenarzysta, operator, producent, montażysta filmowy, kompozytor, a nawet gitarzysta; laureat licznych nagród, w tym m.in. CinemAvvenire Award dla najlepszego debiutu oraz Signis-Prize na 61. Festiwalu Filmowym w Wenecji w 2004 za film „Cała zima bez ognia"; nakręcił „Wymyk", a ostatnio połowę pierwszej serii serialu „Paradoks".

Leszek Dawid – reżyser i scenarzysta; absolwent reżyserii w PWSFTviT w Łodzi.; w 2004 otrzymał nominację do Paszportu Polityki za etiudę „Bar na Viktorii"; debiutował filmem "Ki", który został obsypany nagrodami, a obecnie na ekranach kin króluje jego drugi film "Jesteś Bogiem", nagrodzony na 37. Gdynia Film Festival.

Aleksandra Sikora – kierownik produkcji i właścicielka pierwszej w Polsce agencji impresaryjnej dla twórców filmowych i reklamowych Point Of You.

Spotkanie przeznaczone jest zarówno dla studentów ostatnich lat szkół filmowych, jak i profesjonalistów zawodów filmowych (kompozytorzy, reżyserzy, producenci) mających za sobą pierwsze doświadczenia filmowe, będących przed lub tuż po debiucie filmowym.

Zgłoszenia online na:

www.film12.org

w zakładce: nasze projekty/DŹWIĘKI W FILMIE – MUZYKA

Program warsztatów

SOBOTA, 1 grudnia

12:00–12:30  przywitanie, przedstawienie uczestników

12:30–14:00  musical filmowy – inne podejście do tematu muzyki w filmie

Maciej Pawłowski

14:00–14:15  przerwa na kawę

14:15–16:15 scena-ekran, odmienne formy muzycznego wyrazu muzyki filmowej i teatralnej

Jacek Grudzień, Mariusz Ziemba

16:15–17:00  przerwa na obiad

17:00–18:30  fabuła a serial – różnice w kreacji i produkcji muzyki

Stanisław Syrewicz

18:30–18:45  przerwa na kawę

18:45–19:45  znaczenie doboru muzyki na etapie zdjęć filmowych

Piotr Lasota

19:45-20:30 przerwa na kolację

20:30–22:00  produkcja filmu muzycznego: o powstawaniu „Jesteś Bogiem"

Leszek Dawid, Leszek Freund

NIEDZIELA, 2 grudnia

10:00–10:30  śniadanie

10:30–12:00  techniczne elementy zgrania muzyki do filmu

Michał Kosterkiewicz

12:00–12:15  przerwa na kawę

12:15–14:15  okiem reżysera: miejsce muzyki w serialu na przykładzie „Paradoksu"

Greg Zgliński

14:15–15:00  przerwa na obiad

15:00–17:00  demo reel – profesjonalne metody prezentacji portfolio artystycznego, sposoby nawiązywania kontaktów metodologia wyboru kompozytora do filmu – aspekty merytoryczne, techniczne, logistyczne, finansowe i prawne

Aleksandra Sikora

17:00-17:30  zakończenie, ankieta

Wszelkich informacji o warsztatach udziela:

Gosia Gontarska

665 911 274

muzyka@film12.org

 

- Będziemy dyskutować o współpracy reżysera, kompozytora i producenta od preprodukcji po postprodukcję. Przeanalizujemy metody doboru muzyki do filmu, serialu oraz innych form wizualnych. Przyjrzymy się, jak pozyskiwani są twórcy ścieżki muzycznej przez reżysera. Pokażemy, jak powinno wyglądać profesjonalne portfolio kompozytora - zapowiadają organizatorzy.

Wśród gości warsztatów są m.in.:

Pozostało 88% artykułu
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
Europejskie Nagrody Filmowe: „Emilia Perez” bierze wszystko