Fragmenty wygrały Łodzią po Wiśle

Grand Prix "Łodzią po Wiśle" dla fabuły "Fragmenty". Film Agi Woszczyńskiej zakwalifikował się do konkursu krótkiego metrażu festiwalu w Cannes.

Aktualizacja: 27.04.2014 13:10 Publikacja: 27.04.2014 12:54

"Fragmenty"

"Fragmenty"

Foto: materiały prasowe

Jury festiwalu "Łodzią po Wiśle" w składzie: Maciej Pieprzyca, Szymon Lenkowski i Szymon Holcman przyznało nagrody:

Grand Prix:

"Fragmenty" w reż. Agi Woszczyńskiej (opieka pedagogiczna Filip Bajon). - Za bardzo przejrzystą, spójną, dojrzałą wizję, za w pełni profesjonalny film 'Fragmenty" - powiedział w uzasadnieniu Maciej Pieprzyca. Oprócz nagrody pieniężnej Aga Woszczyńska dostała fotel reżyserski.

A jej film w maju będzie prezentowany w konkursie krótkiego metrażu w Cannes

.

Najlepsza etiuda fabularna:

"Obowiązki" w reż. Anny Karasińskiej (opieka pedagogiczna Jan Jakub Kolski). Maciej Pieprzyca: - Za poczucie humoru i udane zmierzenie się z najtrudniejszym gatunkiem filmowym.

Najlepsza etiuda dokumentalna:

"Aj waj" w reż. Joanny Satanowskiej (opieka pedagogiczna Grażyna Kędzielawska i Maria Zmarz-Koczanowicz). - Dokumentów było w tym roku niewiele. Przyznaliśmy nagrodę za bardzo wiarygodne i bezpretensjonalne przedstawienie tematu, który jest bardzo trudny i, wydawałoby się, ograny - uzasadniał werdykt Szymon Holcman, juror.

Najlepsza animacja:

"Nieprawdopodobnie elastyczny człowiek" - realizacja Karolina Specht (opieka pedagogiczna Henryk Ryszka i Alksandra Chrapowicka). - Ta animacja to konsekwentna i bardzo ciekawa metafora współczesnego człowieka - powiedział Szymon Holcman.

Najlepsze zdjęcia:

Bartosz Świniarski za "Fragmenty" w reż. Agi Woszczyńskiej. - Na Festiwalu zobaczyłem wiele ciekawych rzeczy i jestem tym podbudowany. Nagrodę przyznaliśmy za światowej klasy zdjęcia, które niosą emocje i tworzą spójną wizję "Fragmentów" - mówił ze sceny Szymon Lenkowski, operator filmowy i juror Festiwalu "Łodzią po Wiśle".

Jury przyznało dwa wyróżnienia:

dla fabuły "Konstelacje" reż. Aniela Gabryel "za poruszający, pełen emocji film" (opieka pedagogiczna Mariusz Grzegorzek) i dla etiudy operatorskiej "Albert" w reż. Daniel Wawrzyniak "za budowanie nastroju światłem" (opieka Zbigniew Wichłacz).

Nagrodę specjalną Artura Liebharta, dyrektora Festiwalu Planete+ Doc, dostała etiuda dokumentalna "Enrichment" w reż. Marcina Straucholda (opieka pedagogiczna: Grażyna Kędzielawska i Maria Zmarz-Koczanowicz). To 2 tys. zł i dożywotnia akredytacja na Festiwal Planete+ Doc.

www.filmschool.lodz.pl

Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu
Film
Europejskie Nagrody Filmowe: „Emilia Perez” bierze wszystko
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Film
Harry Potter: The Exhibition – wystawa dla miłośników kultowej serii filmów