Polacy zjedzą dzisiaj 100 mln pączków

Mimo wielu zmian zachowań konsumenckich świętowanie Tłustego Czwartku jest niezagrożone.

Styczeń w Solarze pod znakiem lockdownu

3 mln zł przychodów ze sprzedaży miała grupa poznańskiej sieci sklepów z odzieżą damską Solar Company w pierwszym miesiącu 2021 roku. To o ponad 70 proc. m...

PIE: W polskim eksporcie jest za mało nowoczesności

Udział produktów wysoko zaawansowanych w sprzedaży zagranicznej rośnie bardzo wolno i wynosi tylko 11,3 proc. Zmiana struktury eksportu mogłaby przyspieszy...

Rachityczny handel na świecie w I kwartale

Konferencja NZ ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) stwierdziła w raporcie, że ożywienie globalnego handlu zmaleje znów w I kwartale, bo pandemia będzie zakłócać...

Ponowne otwarcie bez tłumów w centrach handlowych

Pierwszy tydzień po ponownym otwarciu większości sklepów w galeriach miał i tak 26 proc. gorsze wyniki odwiedzalności niż analogiczny rok temu.

Amazon też płaci podatek od Netflixa

O pięć firm wydłużyła się lista platform wideo na żądanie wnoszących tzw. opłatę audiowizualną. Polski Instytut Sztuki Filmowej uzyskał o 25 proc. więcej n...

Zakupy spożywcze zmieniły się na dobre? Rośnie rola e-sklepów

Światowy rynek zakupów spożywczych zmienia się na stałe w czasie, gdy pandemia zmusza nas do zakupów online.

Firmy mało kupują w sieci, ale pandemia to zmienia

Choć ponad 80 proc. firm w sektorze B2B prowadzi sprzedaż online, to tylko co piąta generuje w ten sposób ponad 10 proc. sprzedaży.

Tesco wzywa do opodatkowania Amazona

Brytyjskie Tesco wezwało rząd, by nałożył podatek na sprzedawców online, w tym Amazona.

Amazon przemebluje rynek

W zeszłym roku e-commerce urósł o prawie 28 proc. Jeszcze szybciej rósł Amazon, o którym od kilku dni jest głośno, po tym jak ogłosił prace nad polskim skl...

Mimo kryzysu Lidl podnosi pensje

Najniższe pensje w sieci rosną od marca do poziomu 3,5 tys. dla rozpoczynających pracę. Firma na podwyżki i nagrody wyda w tym roku 120 mln zł.

Piwowarski gigant opuszcza Birmę. Powodem pucz

Wojskowy pucz w Mjanmie (dawniej Birma) już powoduje wycofywanie się inwestorów. Japoński gigant Kirin kończy interesy w tym kraju.

Smartfon równie dobry do zakupów jak komputer

W ostatnim roku liczba transakcji dokonywanych przez smartfony wzrosła o ponad 40 proc.

Brytyjczycy przechwycili australijskie wina, których nie chcieli Chińczycy

Sprzedaż australijskiego wina w Wielkiej Brytanii wzrosła w ostatnich 12 miesiącach o niemal 30 procent. Wszystko dzięki wojnie handlowej Pekinu z Canberrą.

Marka nie zawsze najważniejsza. Marki własne rosną w siłę

Produktów pod nazwą znaną w sklepach tylko jednej sieci podbijają nie tylko rynek papieru toaletowego czy wody. To także coraz częściej sprzęt.

Czy IKEA rezygnuje z hot-dogów? Firma odpowiada

Brak hot-dogów w sklepach Ikea wzbudził niepokój. Ikea odpowiada na pytania.

Polski rynek FMCG rośnie. Hitem produkty do pieczenia

Mimo szoku związanego z pandemią rynek FMCG w Polsce w 2020 r. urósł o niemal 5 proc. Głównie dzięki kategoriom spożywczym, z produktami suchymi na czele....

Przewrót w Birmie źle wpłynie na rynek... butów

Wojskowy pucz w Birmie (Mjanmie) namieszał nie tylko w tym kraju. Może bowiem sprawić, że marki produkujące buty i ubrania będą musiały poszukać innych dos...

Roślinne mięso tanieje w sklepach. Ma wyprzeć prawdziwą wołowinę

Impossible Foods poinformowało, że obniży ceny swoich hamburgerów ze sztucznego mięsa o 20 proc. w amerykańskich sklepach spożywczych. To początek walki ce...

Cyfryzacja i e-commerce pomogły CCC i LPP

CCC i LPP, największe sieci sklepów z obuwiem i odzieżą z Polski, zakończyły handlowy rok naznaczony przez epidemię. I wierzą w poprawę.