Spadek kosztów najmu powierzchni handlowej w porównaniu z 2019 i 2020 rokiem umożliwił odzieżowej grupie LPP szybszy rozwój sieci sklepów, a i e-commerce prężnie się rozwija. Oba te czynniki w połączeniu z odejściem od dużych przecen kolekcji sprawiają, że w trzecim kwartale i dziewięciu miesięcy br. grupa ma wysokie zyski.
W ciągu trzech miesięcy zakończonych 31 października Grupa LPP odnotowała 3,91 mld zł przychodu, o 60 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 r. Jej zysk operacyjny skoczył o 171 proc. do 817 mln zł, a zysk netto o 154,2 proc. do 628 mln zł. Wynik EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) LPP przekroczył w kwartale 1,1 mld zł (wzrost o 154,2 proc.). To dane zaprezentowane zgodnie ze standardem MSSF 16. Według używanego dłużej przez firmy MSR 17 były nieco niższe.