Spadek kosztów najmu powierzchni handlowej w porównaniu z 2019 i 2020 rokiem umożliwił odzieżowej grupie LPP szybszy rozwój sieci sklepów, a i e-commerce prężnie się rozwija. Oba te czynniki w połączeniu z odejściem od dużych przecen kolekcji sprawiają, że w trzecim kwartale i dziewięciu miesięcy br. grupa ma wysokie zyski.

W ciągu trzech miesięcy zakończonych 31 października Grupa LPP odnotowała 3,91 mld zł przychodu, o 60 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 r. Jej zysk operacyjny skoczył o 171 proc. do 817 mln zł, a zysk netto o 154,2 proc. do 628 mln zł. Wynik EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) LPP przekroczył w kwartale 1,1 mld zł (wzrost o 154,2 proc.). To dane zaprezentowane zgodnie ze standardem MSSF 16. Według używanego dłużej przez firmy MSR 17 były nieco niższe.

W sumie po trzech kwartałach grupa może pochwalić się prawie 10 mld zł przychodu (9,9 mld zł, wzrost o 72,2 proc.), prawie 1,5 mld zł zysku operacyjnego (wzrost o 1955 proc.) oraz 1,1 mld zł czystego zysku.

Grupa podała w prezentacji, że w tym okresie otrzymała 42,2 mln zł dotacji do pensji pracowniczych (rok wcześniej ponad 65 mln zł).

W sumie w całym bieżącym roku jej przychody mają urosnąć w dwucyfrowym, ale niesprecyzowanym przez zarząd tempie, a marża operacyjna poprawić się.

W kolejnym roku obrotowym 2022-23 zarząd gdańskiej firmy spodziewa się wysokiego dwucyfrowego wzrostu przychodów i utrzymania marży operacyjnej. Handel w internecie ma przynieść grupie LPP w przyszłym roku minimum 5,6 mld zł. Tak wynika z zapowiedzi zarządu, który podał, że w tym roku sprzedaż online wynieść ma 4 mld zł, o 80 proc. więcej niż w 2020 r., a w przyszłym roku urosnąć o minimum 40 proc.

LPP rozwija jednocześnie swój tradycyjny biznes. W tym roku powierzchnia tradycyjnych sklepów grupy ma urosnąć o 29 proc. rok do roku, a w przyszłym o 25 proc. Gdańska firma zapowiada także wejście na jeden nowy rynek – tym razem będzie to Albania.

Nakłady inwestycyjne LPP w tym roku mają wynieść w sumie 1,35 mld zł, a w przyszłym 1,25 mld zł.