Druga na świecie grupa alkoholowa, po Diageo, wyjaśniła, że pozbywanie się zapasów spowodowało spadek obrotów o 12 proc., do 1,34 mld euro w III kw. (do 31 marca). Szef spółki Pierre Pringuet ocenia, że teraz sprzedaż będzie bardziej zgodna z popytem konsumenckim. Potwierdził też założenia finansowe na cały rok.
Francuzi starają się zmniejszyć dług przekraczający 12 mld euro. Zaproponowali więc udziałowcom kupno trzech nowych akcji za 17 starych, po 26,7 euro, co oznacza premię 35,7 proc. wobec kursu zamknięcia z 14 kwietnia. Oferta jest ważna od 16 do 29 kwietnia.
Analityków zaskoczył tak duży rabat. Spodziewali się, że inwestorzy będą nalegać na mniejszy w porównaniu z podobnymi operacjami Lafarge’a (46,2 proc.) czy Saint-Gobain (ok. 50 proc.), bo akcje PR są bardziej defensywne: nadają się do kupowania w okresach bessy.
[i]afp, reuters[/i]