Reklama

Prawie 2 mln kart zbliżeniowych

Liczba kart bezstykowych, którymi można płacić bez użycia PIN-u i podpisu, wydanych przez polskie banki zbliża się do 2 mln

Publikacja: 08.12.2010 13:49

Prawie 2 mln kart zbliżeniowych

Foto: Bloomberg

Niedawno organizacja płatnicza Visa podała, że na polskim rynku funkcjonuje już 1 mln kart bezstykowych z jej logo. Z naszych szacunków wynika, że tego typu kart wydanych we współpracy z Mastercard jest około 700-800 tys.

Od września, na masową skalę zaczął je wydawać PKO Bank Polski. - Do końca listopada nasz bank wydał 791 tys. takich kart - poinformowała Elżbieta Anders z PKO BP.

W czołówce największych wydawców kary w tej technologii są także Bank Zachodni WBK, który był pionierem tego rozwiązania na rynku, oraz ING Bank Śląski i Bank Handlowy.

Kartami z funkcją zbliżeniową można płacić za drobne zakupy, do 50 zł bez potwierdzania transakcji PIN kodem czy podpisem, co oznacza, że trwa to zaledwie kilka sekund. Przy wyższych kwotach transakcja jest autoryzowana.

Obok standardowych kart, banki zaczęły oferować je w innych formach m.in. naklejki, które mają wbudowany mikroprocesor i można je umieścić w dowolnym miejscu np. na telefonie komórkowym.

Reklama
Reklama

W programie pilotażowym BZ WBK zaczął umieszczać taki chip w zegarku, a Inteligo pracuje nad telefonem komórkowym, który funkcję płatniczą będzie miał zapisaną na karcie SIM.

Banki oferują w tej technologii zarówno karty przedpłacone, jak i powiązane z kontem.

Niedawno organizacja płatnicza Visa podała, że na polskim rynku funkcjonuje już 1 mln kart bezstykowych z jej logo. Z naszych szacunków wynika, że tego typu kart wydanych we współpracy z Mastercard jest około 700-800 tys.

Od września, na masową skalę zaczął je wydawać PKO Bank Polski. - Do końca listopada nasz bank wydał 791 tys. takich kart - poinformowała Elżbieta Anders z PKO BP.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama