W I. kwartale skonsolidowane przychody ze sprzedaży Telefonii Dialog były o 0,02 proc. niższe niż rok wcześniej i wyniosły 131,11 mln zł. Rosły wpływy firmy ze sprzedaży usług cyfrowej telewizji IPTV, telefonii komórkowej realizowanej w oparciu o model operatora wirtualnego MVNO.
W piątek zarząd złożył obietnicę, że kolejne kwartały będą lepsze. W I kw. przyłączył on 1 tys. abonentów i po dłuższej przerwie po raz pierwszy zwiększył bazę użytkowników usług dostępowych (do 157 tys.). Przychody Dialogu z tego segmentu wyniosły w kwartale 24 mln zł, tyle samo, co rok wcześniej.
- W internecie skoku nie było, ale też mamy dużą konkurencję w postaci sieci kablowych. W miastach, w których mamy infrastrukturę, nasycenie usługami kablówek sięga 80 proc. – mówił wiceprezes Robert Banasiak. Dialog liczy, że efekt w postaci wzrostu użytkowników usług transmisji danych, w tym szybkiego internetu m.in. w segmencie biznesowym, na który ostatnio mocno stawia.
Operator buduje sieci światłowodowe w nowych lokalizacjach, takich jak Warszawa, Poznań, a od czerwca także Gdańsk. W I kwartale br. łączne inwestycje spółki w rozbudowę własnej sieci wyniosły 10 mln zł. Według prezesa Arkadiusza Miszuka, klienci biznesowi (jest ich 5 tys.) odpowiadają obecnie za około 30 proc. przychodów firmy.
Jak podał zarząd, światłowodem do sieci internetowej Dialogu podłączonych jest obecnie 12 tys. płacących co miesiąc abonentów. 3,5 tys. – za pośrednictwem budowanej ze środków unijnych sieci PON, 1,5 tys. za pomocą technologii VDSL.