Promocje i konkursy dla posiadaczy kart płatniczych

Możliwość wylosowania atrakcyjnej nagrody, gwarantowane drobne upominki, zniżki w sklepach, zwrot części poniesionych wydatków i preferencyjne ceny produktów - w ten sposób wydawcy kart zachęcają ich posiadaczy do wykonywania wielu transakcji

Publikacja: 05.11.2011 07:00

Promocje i konkursy dla posiadaczy kart płatniczych

Foto: Bloomberg

W portfelach Polaków w połowie br. znajdowało się około 33 mln kart płatniczych. Jednak stosunkowo rzadko są one używane w sklepach i punktach usługowych - na jedną kartę przypada około ośmiu płatności kwartalnie. Dlatego banki i organizacje kartowe starają się skłonić posiadaczy kart do większej aktywności.

Dwie akcje promocyjne prowadzi obecnie Bank BPH. W nagrodę za wykonanie czterech płatności kartą wydaną do konta bank obdarowuje klienta gadżetem - może to być parasol, kubek termiczny lub pled. Z kolei posiadacze kart kredytowych za każdą płatność powyżej 15 zł mogą wygrać bon na wycieczkę lub sprzęt elektroniczny (iPhone, iPad, iPod nano). Z kolei za płacenie kartą kredytową MasterCard można otrzymać nośnik USB.

Citi Handlowy cyklicznie nagradza klientów wykonujących najwięcej transakcji kartami debetowymi (w tym miesiącu do wygrania jest notebook i bony sklepu interenetowego Merlin.pl) i kredytowymi (tablet i telefony).

Także Millennium przyznaje nagrody (sprzęt elektroniczny; np. w listopadzie są to telewizory, notebooki i konsole PSP) klientom, którzy w ciągu miesiąca wykonają najwięcej transakcji kartami Maestro. Natomiast PKO BP kusi tylko nowych klientów. W dostępnej obecnie promocji wyrobienie karty kredytowej i wykonanie nią chociaż jednej transakcji jest nagradzane kwotą 30 zł lub 50 zł (zależnie od rodzaju karty).

Nietypową promocję płatności zbliżeniowych prowadzi organizacja MasterCard. Niecodzienne jest w niej to, że nagrody są przyznawane za transakcje o wartości przekraczającej 100 zł - a więc takie, które trzeba potwierdzać kodem PIN. Takie płatności są premiowane kuponami rabatowymi sieci sklepów jubilerskich W.Kruk. Z promocji mogą skorzystać posiadacze kart zbliżeniowych wydanych przez dowolny bank.

Ta sama organizacja nagradza klientów aktywnie używających kart kredytowych World MC. Wśród osób, które dokonają płatności w kwocie powyżej 50 zł, losowane są dwuosobowe bilety lotnicze do dowolnego miejsca na świecie. Równolegle do loterii funkcjonuje program punktowy World MasterCard Rewards, w którym jednak uczestniczy tylko część wydawców.

W najbliższy poniedziałek rozpocznie się promocja płatności bezgotówkowych kierowana do posiadaczy kart Visa - również wydanych przez wszystkie krajowe banki. Będzie w niej można wygrać nagrody związane z igrzyskami olimpijskimi w Londynie: plecaki, karty przedpłacone o wartości 2012 zł oraz zaproszenia na ceremonię otwarcia igrzysk. Dodatkowa pula kart przedpłaconych zostanie rozdysponowana pomiędzy klientów, którzy zgłoszą do konkursu transakcje zbliżeniowe lub płatności połączone z wypłatą gotówki w kasie sklepu (cashback).

Zachęty do płacenia kartą nie zawsze mają postać nagród w konkursie. Powszechną praktyką jest uzależnianie ceny produktów bankowych od kwoty (znacznie rzadziej - od liczby) transakcji wykonanych kartą. Na podstawie wysokości obrotu bezgotówkowego banki zwalniają z opłaty rocznej posiadaczy kart kredytowych. Wysokość opłaty za konto lub kartę debetową często zależy od tego, jak często karta jest używana w sklepie.

Zdarzają się jednak i bardziej skomplikowane zachęty do wykonywania transakcji bezgotówkowych. Na przykład w Citi Handlowym aktywne używanie karty do ROR wpływa na wysokość oprocentowania środków ulokowanych na koncie oszczędnościowym. Do częstego wyciągania plastiku z portfela mają też skłaniać rabaty udzielane przez współpracujące z bankiem sklepy a także moneyback, czyli możliwość odzyskania części kwot wydanych kartą.

W portfelach Polaków w połowie br. znajdowało się około 33 mln kart płatniczych. Jednak stosunkowo rzadko są one używane w sklepach i punktach usługowych - na jedną kartę przypada około ośmiu płatności kwartalnie. Dlatego banki i organizacje kartowe starają się skłonić posiadaczy kart do większej aktywności.

Dwie akcje promocyjne prowadzi obecnie Bank BPH. W nagrodę za wykonanie czterech płatności kartą wydaną do konta bank obdarowuje klienta gadżetem - może to być parasol, kubek termiczny lub pled. Z kolei posiadacze kart kredytowych za każdą płatność powyżej 15 zł mogą wygrać bon na wycieczkę lub sprzęt elektroniczny (iPhone, iPad, iPod nano). Z kolei za płacenie kartą kredytową MasterCard można otrzymać nośnik USB.

Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień