W portfelach Polaków w połowie br. znajdowało się około 33 mln kart płatniczych. Jednak stosunkowo rzadko są one używane w sklepach i punktach usługowych - na jedną kartę przypada około ośmiu płatności kwartalnie. Dlatego banki i organizacje kartowe starają się skłonić posiadaczy kart do większej aktywności.
Dwie akcje promocyjne prowadzi obecnie Bank BPH. W nagrodę za wykonanie czterech płatności kartą wydaną do konta bank obdarowuje klienta gadżetem - może to być parasol, kubek termiczny lub pled. Z kolei posiadacze kart kredytowych za każdą płatność powyżej 15 zł mogą wygrać bon na wycieczkę lub sprzęt elektroniczny (iPhone, iPad, iPod nano). Z kolei za płacenie kartą kredytową MasterCard można otrzymać nośnik USB.
Citi Handlowy cyklicznie nagradza klientów wykonujących najwięcej transakcji kartami debetowymi (w tym miesiącu do wygrania jest notebook i bony sklepu interenetowego Merlin.pl) i kredytowymi (tablet i telefony).
Także Millennium przyznaje nagrody (sprzęt elektroniczny; np. w listopadzie są to telewizory, notebooki i konsole PSP) klientom, którzy w ciągu miesiąca wykonają najwięcej transakcji kartami Maestro. Natomiast PKO BP kusi tylko nowych klientów. W dostępnej obecnie promocji wyrobienie karty kredytowej i wykonanie nią chociaż jednej transakcji jest nagradzane kwotą 30 zł lub 50 zł (zależnie od rodzaju karty).
Nietypową promocję płatności zbliżeniowych prowadzi organizacja MasterCard. Niecodzienne jest w niej to, że nagrody są przyznawane za transakcje o wartości przekraczającej 100 zł - a więc takie, które trzeba potwierdzać kodem PIN. Takie płatności są premiowane kuponami rabatowymi sieci sklepów jubilerskich W.Kruk. Z promocji mogą skorzystać posiadacze kart zbliżeniowych wydanych przez dowolny bank.