W tym roku bank postawił na unowocześnienie swojego wizerunku. Twarzą PKO BP został znany komik Szymon Majewski.
Pierwsza kampania rozpoczęła się w marcu tego roku, gdy bank wprowadził do oferty pakiet nowych rachunków osobistych. Dotychczas wyemitowano 20 spotów w dość odważnej formule. Szymon Majewski występuje w nich m.in. jako pani Krystyna, wykładowca reklamujący kredyt hipoteczny, przedszkolanka. Okazuje się, że kampanie reklamowe z jego udziałem przynoszą szybkie efekty nie tylko wizerunkowe, ale także sprzedażowe.
Przykładowo w ciągu ośmiu miesięcy od wprowadzenia reklamowanych przez Szymona Majewskiego rachunków bank sprzedał ich w sumie niemal 600 tys. sztuk.
Reklamy z jego udziałem mocno angażują uwagę widzów, dzięki czemu wyróżniają się z bloku reklamowego, co ułatwia ich zapamiętanie. Pomaga w tym częsta zmiana spotów reklamowych, co nie powoduje „ogrania". Prawdziwym hitem, według badań, okazały się spoty: „Wulkan" i „Przedszkolanka". Pozytywnie odbierana jest reklama kredytu gotówkowego, w której Szymon występuje w roli Miniratki.
Swą markę PKO BP wzmacnia także przez zaangażowanie w przedsięwzięcia sponsoringowe w dziedzinie kultury, ochrony dziedzictwa narodowego, edukacji oraz sportu. Bank stał się wyłącznym partnerem planetarium w Centrum Nauki Kopernik, współpracuje także z Muzeum Narodowym w Warszawie. Po raz trzeci był też partnerem strategicznym Biegu Powstania Warszawskiego i Biegu Niepodległości. – Celem banku jest umocnienie się przede wszystkim w obszarze cech dla niego najbardziej charakterystycznych, czyli silnej marki, prestiżu, uczciwości, polskości, a także gęstej sieci oddziałów i bankomatów – tłumaczy Tomasz Marszałł, dyrektor Departamentu Marketingu PKO BP.