PKO BP nie oddaje palmy pierwszeństwa

PKO Bank Polski, największy bank na naszym rynku, po raz kolejny został uznany za najmocniejszą markę w kategorii instytucji finansowych

Publikacja: 15.12.2011 00:05

PKO BP nie oddaje palmy pierwszeństwa

Foto: Archiwum

W tym roku bank postawił na unowocześnienie swojego wizerunku. Twarzą PKO BP został znany komik Szymon Majewski.

Pierwsza kampania rozpoczęła się w marcu tego roku, gdy bank wprowadził do oferty pakiet nowych rachunków osobistych. Dotychczas wyemitowano 20 spotów w dość odważnej formule. Szymon Majewski występuje w nich m.in. jako pani Krystyna, wykładowca reklamujący kredyt hipoteczny, przedszkolanka. Okazuje się, że kampanie reklamowe z jego udziałem przynoszą szybkie efekty nie tylko wizerunkowe, ale także sprzedażowe.

Przykładowo w ciągu ośmiu miesięcy od wprowadzenia reklamowanych przez Szymona Majewskiego rachunków bank sprzedał ich w sumie niemal 600 tys. sztuk.

Reklamy z jego udziałem mocno angażują uwagę widzów, dzięki czemu wyróżniają się z bloku reklamowego, co ułatwia ich zapamiętanie. Pomaga w tym częsta zmiana spotów reklamowych, co nie powoduje „ogrania". Prawdziwym hitem, według badań, okazały się spoty: „Wulkan" i „Przedszkolanka". Pozytywnie odbierana jest reklama kredytu gotówkowego, w której Szymon występuje w roli Miniratki.

Swą markę PKO BP wzmacnia także przez zaangażowanie w przedsięwzięcia sponsoringowe w dziedzinie kultury, ochrony dziedzictwa narodowego, edukacji oraz sportu. Bank stał się wyłącznym partnerem planetarium w Centrum Nauki Kopernik, współpracuje także z Muzeum Narodowym w Warszawie. Po raz trzeci był też partnerem strategicznym Biegu Powstania Warszawskiego i Biegu Niepodległości. – Celem banku jest umocnienie się przede wszystkim w obszarze cech dla niego najbardziej charakterystycznych, czyli silnej marki, prestiżu, uczciwości, polskości, a także gęstej sieci oddziałów i bankomatów – tłumaczy Tomasz Marszałł, dyrektor Departamentu Marketingu PKO BP.

W branży finansowej wizerunek banku wzmacnia nagroda Bank of the Year in Poland przyznana mu w tym miesiącu przez prestiżowy miesięcznik „The Banker". Magazyn analizuje wyniki finansowe banków, strategie ich rozwoju oraz zrealizowane w konkretnym roku projekty w kontekście sytuacji sektora finansowego danego kraju.

Na drugie miejsce awansowała w tym roku marka PZU, największego gracza rynku ubezpieczeń w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na polskim rynku. Swoją markę firma silnie promuje m.in. poprzez angażowanie się w sponsoring wydarzeń kulturalnych. PZU objął mecenat nad ¸azienkami Królewskimi oraz Muzeum Narodowym w Krakowie, jest także oficjalnym ubezpieczycielem Zamku Królewskiego w Warszawie. Z kolei ze środków Fundacji PZU sfinansowany został zakup obrazu Aleksandra Gierymskiego „Żydówka z pomarańczami".

Andrzej Klesyk, prezes zarządu, przyznał niedawno, że firma pracuje nad odświeżeniem swojego logo, aby „bardziej oddawało nowoczesny charakter firmy, jaką stała się ona w ostatnich latach". Przyznał jednak, że w przeciwieństwie do strategii innych instytucji finansowych spółka nie planuje angażowania do kampanii celebrytów. Nowe logo może zostać przedstawione w pierwszym kwartale 2012 roku. W mijającym roku firma prowadziła kilka kampanii produktowych, które wzmocniły jej markę. Wśród najistotniejszych trzeba wymienić kampanię promującą ubezpieczenia komunikacyjne dla młodych kierowców oraz usługę e-szkody, czyli przyśpieszającą proces likwidacji szkód przez Internet.

PZU jest także partnerem strategicznym projektu Akcjonariat Obywatelski promującego wśród Polaków aktywne i świadome inwestowanie na Giełdzie Papierów Wartościowych. Firma jest również mecenasem polskiej prezydencji, a także strategicznym partnerem Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie oraz partnerem Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Trzecie miejsce zajął ING Bank Śląski w ostatnich latach bardzo widoczny pod względem liczby i intensywności przeprowadzania kampanii reklamowych.

Bank wyznaje zasadę, że każda aktywność reklamowa wpływa na markę banku, w związku z tym nie realizuje kampanii zwanych wizerunkowymi. Każda kampania ING Banku Śląskiego, np. reklamująca konto internetowe, promuje jednocześnie i produkt, i wizerunek banku. Osią strategii komunikacji ING Banku Śląskiego jest hasło: „taki duży, a taki nowoczesny". Chodzi o kombinację cech dużego banku (wiarygodny, ogólnopolski, z dużą siecią oddziałów) i nowoczesnego (uprzejma obsługa, nowoczesne placówki, dostęp przez Internet, proste produkty i procedury).

Od dawna twarzą grupy ING jest znany aktor Marek Kondrat, ale w spotach reklamujących kredyty hipoteczne wystąpili ostatnio także aktorzy młodego pokolenia – Wojciech Mecwaldowski i Jacek Braciak.

Monika Krześniak, zuza

W tym roku bank postawił na unowocześnienie swojego wizerunku. Twarzą PKO BP został znany komik Szymon Majewski.

Pierwsza kampania rozpoczęła się w marcu tego roku, gdy bank wprowadził do oferty pakiet nowych rachunków osobistych. Dotychczas wyemitowano 20 spotów w dość odważnej formule. Szymon Majewski występuje w nich m.in. jako pani Krystyna, wykładowca reklamujący kredyt hipoteczny, przedszkolanka. Okazuje się, że kampanie reklamowe z jego udziałem przynoszą szybkie efekty nie tylko wizerunkowe, ale także sprzedażowe.

Pozostało 88% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy