Duże zainteresowanie, z jakim spotkały się pierwsze wdrożenia, sprawiło, że Netia opracowała komercyjną ofertę na budowę sieci bezprzewodowych WLAN. Rozwiązanie to może być dostarczone w tradycyjnym modelu biznesowym lub jako usługa, w przypadku której Klient płaci wyłącznie za dostępu do sieci bezprzewodowej i nie ponosi opłat za urządzenia sieciowe oraz instalację. Ten sposób może być szczególnie interesujący dla firm i instytucji, które nie dysponują środkami na inwestycje. Warto także zwrócić uwagę na inną zaletę tego modelu. Wraz ze wzrostem dostępnych przepustowości sieci Klient otrzymuje za opłatę abonamentową poziom usług adekwatny do obecnie obowiązujących na rynku.
- Usługa polegająca na dostarczeniu kompleksowego rozwiązania WLAN (bezprzewodowa sieć lokalna) kierowana jest do bardzo szerokiego grona przedsiębiorstw i instytucji –mówi Rafał Bakalarz, dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży w Netii. - Pierwszą z nich są firmy działające w takich branżach, jak: służba zdrowia, hotelarstwo, zarządzanie nieruchomościami, media obsługujące imprezy, np. targi. W tym przypadku sieci bezprzewodowe mogą być wykorzystywane zarówno przez pracowników, jak i do obsługi Klientów zewnętrznych – pracowników firm budowlanych, osób przebywających w recepcji, czy poczekalni – dodaje Rafał Bakalarz.
Zarzuć sieć na klienta w Wi-Fi
Zdaniem przedstawiciela Netii, kolejna grupa potencjalnie zainteresowanych sieciami bezprzewodowymi to sieci handlowe. Mogą one stosować WLAN tam gdzie pojawiają się klienci z urządzeniami bezprzewodowymi, zarówno w części restauracyjnej, jak i komercyjnej (sklepy, punkty usługowe). Dla tej grupy użytkowników szczególnie ważna może być możliwość serwowania własnych reklam wraz z udostępnianym internetem bezprzewodowym. Sieci handlowe mogą przygotować zestaw własnych bannerów reklamujących wybrane stoiska. Reklamy te wyświetlają się użytkownikowi internetu np. w danym sklepie, punkcie handlowym.
Jednym z najprostszych sposobów reklamy jest strona startowa, czyli ekran, który pojawia się przy pierwszej próbie połączenia się z internetem. Jest to idealne miejsce do promocji firmy, zwłaszcza obiektów handlowych, ale także np. atrakcyjnych turystycznie miejsc w gminie.