[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]
Za awarię systemu odpowiada człowiek
Ewa Maria Radlińska
Powoływanie się w sporze z kontrahentem na wady programu działa na krótką metę. W procesie wielkiego operatora telekomunikacyjnego sąd przypomniał: to człowiek składa oświadczenie woli, nie komputer. Większość firm korzysta już z rozbudowanych systemów informatycznych, które pozwalają realizować drogą elektroniczną zamówienia i je rozliczać. Z takiego systemu korzystała również Polska Telefonia Komórkowa Centertel (PTK) – operator Orange, przy współpracy ze swoim dystrybutorem – spółką TOP. Strony kooperowały przez 16 lat, w tym czasie łączyły je umowy ramowe na hurtową dystrybucję kart zdrapek sieci Orange. Zgodnie z ich treścią TOP dostawała rabat podstawowy w wysokości 8,5 proc. od cen określonych w cennikach PTK. Jednak przez około 10 miesięcy PTK realizowała zamówienia z rabatem wyższym od podstawowego o 11,5 proc., a w efekcie wystawiła spółce TOP 181 faktur VAT na niższą kwotę.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=418667 (dostęp płatny)