Kamil Zatoński
W naszej ocenie w obecnej trudnej sytuacji na rynku reklamy bardziej defensywny model biznesowy Cyfrowego Polsatu znajdzie potwierdzenie w dalszym lepszym na tle TVN zachowaniu kursu akcji tej spółki — piszą w najnowszej rekomendacji analitycy Trigon DM.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=134065# (dostęp płatny)
Serwerownie w wersji eko
Mirosław Konkel
Serwerownie są niezwykle energochłonne. Świadczą o tym chociażby informacje dotyczące rozbudowujących się centrów danych umieszczonych w chmurze w USA, które obecnie zużywają około 30 mld watów. Według raportu opublikowanego przez „New York Times", do bieżącego funkcjonowania wystarczyłoby od 6 do 12 proc. tej wartości. Pozostałą część pochłaniają systemy zabezpieczające serwery przed utratą ciągłości działania.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=134025# (dostęp płatny)
Ataki na smartfony i media społecznościowe
Mirosław Konkel
Najwięcej w Rosji, Chinach i RPA — wynika z raportu firmy Symantec „Norton Cybercrime Report 2012". Sprawców rozzuchwala beztroska internautów i właścicieli smartfonów. Na przykład ponad połowa badanychnie ma całkowitej pewności, czy ich komputer jest „czysty", czyli bez wirusów.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=134026# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Medyczna kariera smartfona
Krzysztof Urbański
Popularne urządzenie przenośne jest niezastąpionym narzędziem w diagnozowaniu i leczeniu na odległość. Badania przeprowadzone przez amerykańską Mayo Clinic potwierdziły przydatność smartfonów i dedykowanych dla tych urządzeń aplikacji do diagnozowania i leczenia na odległość. Zajmująca się badaniami naukowymi i opieką medyczną klinika po raz pierwszy uznała przedmiot powszechnej łączności za pełnoprawne urządzenie diagnostyczne.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1166373_Medyczna_kariera_smartfona.html (dostęp płatny)
Bruksela stawia na chmurę
Dariusz Wolak
Upowszechnienie korzystania z aplikacji i usług przez Internet może stworzyć w Europie do 2020 roku aż 2,5 mln nowych miejsc pracy. Komisja Europejska, która dostrzega potencjał, jaki tkwi w rynku zdalnego przetwarzania danych przez Internet, czyli w tzw. chmurze obliczeniowej, przyjęła dokument „Nowa strategia wspomagania produktywności europejskiego biznesu i sektora rządowego dzięki chmurze obliczeniowej". Realizacja strategii ma sprawić, że usługi w chmurze będą bezpieczniejsze i staną się masowo dostępne, również dla użytkowników indywidualnych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1166433_Bruksela_stawia_na_chmure.html (dostęp płatny)
Kontratak Samsunga przeciw Apple'owi
Aleksandra Stanisławska
Koreańska firma złożyła w USA pozew przeciwko Apple'owi za naruszenie jej patentów w iPhonie 5. We wtorek koreański producent złożył przed amerykańskim sądem pozew w sprawie naruszenia przez Apple'a patentów związanych z łącznością LTE. Pozew dotyczy iPhone'a 5, który we wrześniu trafił na rynek.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1166449_Kontratak_Samsunga_przeciw_Apple%E2%80%99owi.html (dostęp płatny)
Spada oglądalność telewizyjnych gigantów
Magdalena Lemańska
Po trzech kwartałach tego roku TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat łącznie miały w ogólnopolskiej widowni ok. 56 proc. udziałów (60 proc. rok wcześniej) – wynika z danych instytutu Nielsen Audience Measurement. Spadły też cennikowe przychody z reklam (czyli te jeszcze przed odliczeniem rabatów). Po dziewięciu miesiącach tego roku wynosiły 6,69 mld zł przy 6,83 mld zł rok wcześniej w analogicznym okresie.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1166447_Spada_ogladalnosc_telewizyjnych_gigantow.html (dostęp płatny)
Za mało dobrych szefów w call centers
Anita Błaszczak
W telefonicznych centrach usług trzeba poprawić jakość zarządzania, by ograniczyć wypalenie i rotację pracowników – apeluje UNI Global, związek zawodowy tego sektora. Złe praktyki zarządzania ludźmi zwiększają stres i wypalenie pracowników branży call center, która zatrudnia na świecie miliony osób – podkreśla w swym raporcie organizacja związkowa UNI Global, która reprezentuje 20 mln zatrudnionych w usługach biznesowych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1166456_Za_malo_dobrych_szefow_w_call_centers.html (dostęp płatny)