rpkom.pl: - Po rozpoczęciu współpracy z CBS mogą państwo korzystać z całej biblioteki CBS?
- Tak, oprócz tych pozycji, których prawa są jeszcze w posiadaniu innych nadawców. Dotyczy to na przykład nadawanych ostatnio w Polsce seriali „CSI: Kryminale zagadki..." i „Agenci NCIS". Ale to nam nie przeszkadza. Biblioteka CBS pełna jest hitów, do których Polacy chętnie powrócą, takich jak „Shogun", „Twin Peaks", czy „Beverly Hills 90210". Doświadczenie pokazuje, że ludzie lubią oglądać znane im seriale. Oczywiście będziemy nadawać również nowsze produkcje, takie jak „Braterstwo", czy „Wyspa Harpera' oraz inne których tytułów na razie nie chcę zdradzać.. Co ważne, kanały CBS będą od pierwszego dnia miały prawa na TV Everywhere i – choć to oczywiście zależy od warunków takiej współpracy – jesteśmy w stanie operatorom od razu takie prawa udostępniać. Silny zastrzyk programowy, nowa oprawa graficzna, mocny branding ma na celu wzmocnienie naszej pozycji w rankingach oglądalności oraz w rozmowach z operatorami i reklamodawcami. Cena za nasze kanały na pewno nie będzie niższa i na pewno będzie adekwatna do jakości. Kanały CBS otwierają nowe możliwości rozwoju naszej firmy w Polsce. Jestem przekonany, że to będzie pozytywny impuls do rozpoczęcia prac nad kolejnymi kanałami.
- Nowe kanały mogłyby być dedykowane wyłącznie dla Polski?
- Staramy się wykorzystywać synergię i umieszczać na kolejnych rynkach kanały z portfolio kilkudziesięciu naszych stacji. Chello Central Europe ma bardzo mocna pozycję w regionie na rynku kanałów dziecięcych i sportowych. Mamy świadomość, że w Polsce rynek jest bardzo dojrzały w tych obszarach. Ale mamy też kanał kulinarny TV Paprika, Spektrum Home o urządzaniu wnętrz, a popularno-naukowy Spektrum stanowi na wielu rynkach przeciwwagę dla kanału Discovery. W listopadzie startuje kolejny kanał dziecięcy MegaMax w Rumunii i Czechach, wprowadzamy również wersje HD kanałów sportowych w Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Czy w Polsce pojawi się coś w 2013 roku? Uważam, że wszystkie nasze kanały mają szansę powalczyć o polskiego widza. Jednak priorytetem w Polsce na najbliższy rok będą kanały CBS.
- Czy firma byłaby zainteresowana dystrybucją kanałów w ramach DVB-T i uczestniczeniem w konkursie na zagospodarowanie MUX I, i czy interesują ją ewentualne kolejne multipleksy?