Świąteczna batalia operatorów: gdzie najtaniej?

Choć spowolnienie gospodarcze jest faktem i grono gospodarstw domowych, które spodziewają się pogorszenia sytuacji finansowej rośnie, jak pokazują dane zebrane przez Deloitte na świąteczne prezenty wydamy jednak o 15 proc. więcej niż przed rokiem

Publikacja: 26.11.2012 14:20

Świąteczna batalia operatorów: gdzie najtaniej?

Foto: Bloomberg

Operatorzy telekomunikacyjni i telewizje kablowe liczą jak co roku, że uda im się wykorzystać naturalną listopadowo-grudniową skłonność Polaków do zakupów. Tym bardziej, że – jak wskazują dane Deloitte - wśród 10 najbardziej pożądanych prezentów znalazły się w tym roku po raz pierwszy urządzenia ściśle związane z ich biznesem: tablety (miejsce 8. na liście Polaka) i smartfony (miejsce 10.).  Na wyższe miejsce: z 7. na 4. awansowały natomiast w rankingu TOP10 komputery osobiste.

Pakietami usług z tego typu urządzeniami kuszą w tym roku głównie operatorzy komórkowi: Play, Plus, T-Mobile, Orange.

Nie znajdziemy więc tabletów i  komputerów za przysłowiową złotówkę w ofertach operatorów telewizji kablowych, czy firm z grupy Netii. Tu wyjątek stanowi Grupa Orange, w skład której wchodzi zarówno sieci komórkowa, jak i stacjonarny gigant, a która do flagowej usługi stacjonarnego dostępu do Internetu – Neostrady – dokłada tablety. Orange (jak rok temu Cyfra+) wojuje w te święta o abonenta także pakietem usług z telewizorem (32-calowy Samsung z DVB –T). Można go dostać w abonamencie od 179 zł miesięcznie, co sprawia, że przez dwa lata zapłacimy Orange od 4,3 tys. zł w górę.

Biorąc pod uwagę, że podobny, jeśli ten sam telewizor można kupić dziś od 1,8 tys. zł, godzimy się, aby nasz miesięczny  abonament za podstawowy pakiet programów i telefon stacjonarny wynosił przez kolejne 24 miesiące w przybliżeniu 104 zł.  Czy to mało, czy dużo – każdy musi sobie odpowiedzieć sam, porównując kwoty z dotychczasowymi wydatkami na telekomunikację w rodzinnym budżecie. Na pewno jest to rachunek wyższy niż średnia faktura za usługi telekomunikacyjne płacona przez przeciętnego konsumenta w Polsce.

Jaki by nie był efekt tych obliczeń, wiadomo, że elektronikę: laptopy, smartfony, czy tablety bardziej opłaca się kupić samodzielnie. To jednak wymaga wyłożenia jednorazowo sporej sumy.

Co, jeśli jednak nie zamierzamy kupować tego typu urządzeń przed nadchodzącymi świętami, a rozważamy zakup pakietu usług z telewizją od telekomu, czy sieci kablowej? Mieszkańcy miast zwykle do dyspozycji 2-3 różne sieci. Ceny pakietu z trzema usługami: szybkim Internetem, telewizją (z przynajmniej 55 kanałami) i pakietem minut rozmów z telefonu stacjonarnego zaczynają się od 89,9 zł (Netia). O 6 zł więcej zapłacimy w Vectrze. O pełne porównanie jednak trudno, bo kablowa sieć promuje umowy na blisko 3 lata, podczas gdy większość operatorów – na 2.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy