Przetarg na częstotliwości z zakresu 1800 MHz, a więc pozwalające operatorom komórkowym świadczyć usługę mobilnego Internetu w technologii LTE (ang. long term evolution) został rozstrzygnięty w pierwszej połowie lutego. Zwycięzcy: P4, operator sieci Play i Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile,) do tej pory nie otrzymali decyzji rezerwacyjnych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1189082-Batalia-o-rezerwacje-dla-LTE.html (dostęp płatny)
Gadżety jak ubrania zmienią oblicze elektroniki
Okulary i zegarki mają w przyszłości zastąpić smartfony. Analitycy szacują, że wartość tego rynku urośnie w 2014 roku do 1,5 mld dol. Urządzenia mobilne wkraczają w nowy etap: coraz więcej z nich można nosić na sobie jak ubranie. Oczywiście nie jest to nowa idea, bo od dawna wykorzystują ją producenci pulsometrów, odtwarzaczy muzyki czy timerów dla biegaczy. Nowością jest to, że noszone na ciele gadżety wychodzą ze sportowej niszy i mogą w dużej mierze przejąć funkcje smartfonów.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1189088-Gadzety-jak-ubrania-zmienia-oblicze-elektroniki.html (dostęp płatny)
Koniec ery pecetów obwieszczono zdecydowanie za wcześnie
Piotr Mazurkiewicz
Klienci zmieniają zwyczaje, ale komputery nie znikną. Nie wszystko da się zrobić za pośrednictwem smartfona – mówi „Rz" Oliver Ahrens, prezes Acer na region EMEA, Rz: Po słabych danych o sprzedaży komputerów za pierwszy kwartał powszechna jest opinia, że to początek końca ery pecetów. Czy nie za wcześnie na takie wyroki? Oliver Ahrens: Zdecydowanie takie opinie nie mają potwierdzenia w rzeczywistości. Zainteresowanie komputerami stacjonarnymi faktycznie spada i w ich przypadku zmian trudno oczekiwać. Klienci oczekują teraz czegoś innego. Jeśli chodzi o sprzęt mobilny jestem optymistą i nie można obwieszczać, że klienci będą kupowali tylko tablety, skoro w przypadku komputerów przenośnych sytuacja jest naprawdę dobra. Zresztą to już nie pierwszy raz, kiedy ogłoszono koniec ery pecetów...
http://archiwum.rp.pl/artykul/1189087-Koniec-ery-pecetow-obwieszczono-zdecydowanie-za-wczesnie.html (dostęp płatny)
Mobilny Internet zwalnia
Urszula Zielińska
Mobilny Internet tanieje. Pakiet 15 gigabajtów za 60 zł miesięcznie (4 zł za giga) powoli staje się standardem w ofertach sieci komórkowych. A jeszcze niecałe dwa lata temu, jesienią 2011 r., gdy zaczynał się kolejny rok szkolny, koszt takiego pakietu był o 30 proc. wyższy. Spadające ceny to z jednej strony dowód na rywalizację operatorów o abonentów, z drugiej być może i na to, że usługa staje się coraz powszechniejsza, konkurując z usługami stacjonarnymi. Kilkuosobowe gospodarstwo domowe żyjące poza miastem, kupując pakiet 15 gigabajtów, może pomyśleć o rezygnacji z usługi telefonii stacjonarnej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1189080-Mobilny-Internet-zwalnia.html (dostęp płatny)
Telewizje nie chcą być jak Netflix
Magdalena Lemańska
Chociaż w Polsce już 1,5 mln internautów w ogóle nie ogląda telewizji, układ zależności, jaki wytworzył się pomiędzy firmami na rozrywkowym rynku, skutecznie blokuje rozwiązania, których oczekują widzowie. Ale jest nadzieja. W USA nowe szlaki przeciera serwis Netflix, który po I kwartale tego roku po raz pierwszy w historii miał za oceanem prawdopodobnie więcej abonentów niż HBO.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1189069-Telewizje-nie-chca-byc-jak-Netflix.html (dostęp płatny)