Inteliwise: Odchudzona spółka obiecuje lepsze wyniki
Dariusz Wolak
Marcin Strzałkowski, prezes Inteliwise, wierzy, że zła passa dla jego spółki już się zakończyła. Notowana na NewConnect firma, produkująca i wdrażająca wirtualnych doradców (tzw. awatarów), którzy pomagają poruszać się po stronach internetowych np. korporacji, chciała swoim produktem podbić rynek amerykański. Otworzyła oddział w Krzemowej Dolinie.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/749009_Inteliwise:_Odchudzona_spolka_obiecuje_lepsze_wyniki.html (dostęp płatny)
Nieruchomości pod e-kontrolą
Marta Sieliwierstow
Pod koniec roku firma Atlanti rozpocznie sprzedaż systemu informatycznego dla firm zarządzających nieruchomościami.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3322468,55973,nieruchomosci-pod-e-kontrola (dostęp płatny)
Terapia dziecięca z tabletem
Anna Bełcik
Gry na tablet w terapii dzieci niepełnosprawnych — z takim pomysłem wystartowała startupowa spółka DrOmnibus.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3322467,6839,terapia-dziecieca-z-tabletem (dostęp płatny)
SkyCash opłaci kolejne rachunki
Anna Bełcik
Firma SkyCash rozszerza działalność. Do współpracy namówiła BillBird, właściciela sieci VIA — Moje Rachunki.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3322466,14014,skycash-oplaci-kolejne-rachunki (dostęp płatny)
Grupa o2 chce zmienić właściciela
Piotr Mazurkiewicz, Magdalena Lemańska
Poszukująca inwestora internetowa Grupa o2 ma zostać przejęta przez zarejestrowaną w Luksemburgu spółkę IEN Holding. Zgodnie z przepisami spółki zwróciły się w środę z wnioskiem o zgodę na taką transakcję do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zarząd Grupy o2 nie chce komentować tej sytuacji. – Ten ruch ma związek z naszymi planami ekspansji biznesowej oraz strategicznym kierunkiem rozwoju naszej firmy – mówi „Rz" tylko Jacek Świderski z zarządu Grupy o2. Nie chce powiedzieć, czy nowy właściciel należy do dotychczasowych udziałowców o2 czy też jest poszukiwanym przez firmę od dawna nowym inwestorem.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217364-Grupa-o2-chce-zmienic-wlasciciela.html (dostęp płatny)
Naruszyć telekomunikacyjne granice
Anna Słojewska
Bruksela ogłosiła plan stworzenia jednolitego rynku telekomunikacyjnego. Zarówno telekomy, jak i organizacje konsumenckie, uznały go za mały ambitny. Europa była przed laty pionierem telefonii komórkowej. Jednak wraz z rozwojem nowych technologii, przesyłu danych i Internetu wyprzedziły ją USA i Azja. – Czas wrócić na miejsce kierowcy – oświadczyła Nellie Kroes, unijna komisarz ds. agendy cyfrowej. Holenderka przedstawiła wczoraj założenia reformy. Jej celem jest ujednolicenie podzielonego dziś rynku, tak aby firmy mogły swobodnie konkurować między sobą we wszystkich 28 państwach, bez konieczności spełniania odrębnych narodowych wymogów.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217362-Naruszyc-telekomunikacyjne-granice.html (dostęp płatny)
Po równo każdemu
Urszula Zielińska, Jakub Kurasz
Wszyscy operatorzy powinni mieć tyle samo częstotliwości i takie same warunki budowy sieci. Orange i T-Mobile zmierzają do utworzenia monopolu – mówi właściciel Polkomtela w rozmowie z dziennikiem .
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217374-Po-rowno--kazdemu.html (dostęp płatny)
Walka o e-wydania trwa
Magdalena Lemańska
Wydawcy obawiają się, że unijni komisarze pochylający się nad kwestią nierówności w podatku VAT obejmującego książki i e-booki, pominą ten sam problem na rynku prasy. Zaapelowali o wsparcie. Problem różnic w poziomach opodatkowania VAT widocznych pomiędzy elektronicznymi edycjami gazet i książek a ich papierowymi wydaniami jest teraz omawiany w całej Europie. Wynika z tego, że w świetle unijnego prawa papierowa książka i papierowa gazeta lub magazyn to produkt, ale choćby identycznej treści e-book i e-gazeta to już... usługa. Konsekwencje tego rozróżnienia mocno odczuwają wydawcy.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217361-Walka-o-e-wydania-trwa.html (dostęp płatny)
Wideo w sieci walczy z rynkowymi barierami
Magdalena Lemańska
Zbyt wysokie ceny zachodnich filmów i seriali oraz przenoszenie reklam telewizyjnych wprost do Internetu spowalniają rozwój wideo w sieci – uważa branża. Zgodnie z branżowymi prognozami internetowe wideo na świecie ma świetlane perspektywy. Także w Polsce wydatki na reklamę wideo rosną znacznie szybciej niż cały rynek (w I kwartale według badań IAB AdEx zwiększyły się o 49 proc., do ok. 34 mln zł, ale stanowiły na razie tylko 6,2 proc.).
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217363-Wideo-w-sieci-walczy--z-rynkowymi-barierami.html (dostęp płatny)
Nie bój się portali społecznościowych
Marek Kozubal
E-biznes można rozwijać wykorzystując istniejące już portale społecznościowe, trzeba też być obecnym w różnych mediach.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217323-Nie-boj-sie-portali-spolecznosciowych.html (dostęp platny)
Poczta z każdego miejsca
Neokartka mobilna to jedna z najnowszych propozycji Poczty Polskiej, dzięki której można wysłać samodzielne zrobione smartfonem lub tabletem zdjęcie jako kartkę pocztową, którą dostarczy listonosz. E-usługi to odpowiedź na zmieniające się trendy na rynku pocztowy - mówi Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe w rozmowie z dziennikiem.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217324-Poczta-z-kazdego-miejsca.html (dostęp płatny)
W handlu trwa mobilna rewolucja. Szybko się nie skończy
Ciągły wzrost sprzedaży smartfonów i tabletów sprawia, że trwa ekspansja w mobilnym handlu. I coraz więcej osób decyduje się na zakupy przez ten kanał dystrybucji. Zakupy przez smartfony i tablety czyli m-commerce,, to jeden z najważniejszych trendów technologicznych na świecie. Jego wartość stale rośnie. Nie inaczej jest też w Polsce.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217325-W-handlu-trwa--mobilna-rewolucja-Szybko-sie-nie-skonczy.html (dostęp płatny)
Za siedem lat lodówka zrobi zakupy
Wraz z tempem rozwoju rynku urządzeń mobilnych rośnie również ich wykorzystanie w codziennym życiu. Dostawcy usług i produktów starają się działać zgodnie z oczekiwaniami rynku i potrzebami jego uczestników. Stąd coraz większa ilość aplikacji i narzędzi, które dedykowane są na urządzenia mobilne i pozwalają użytkownikom na podejmowanie działań online niezależnie od miejsca i czasu. Dostępne na rynku rozwiązania do prowadzenia np. e-sklepu w większości przypadków dają możliwość uruchomiania go także w wersji mobilnej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217327-Za-siedem-lat-lodowka-zrobi-zakupy.html (dostęp płatny)
Przyszłość technologii i płatności
W miarę rozwoju technologii mobilnych i cyfrowych płatności muszą stawać się coraz bardziej przystępne i wygodne. Muszą być możliwe do wykonania za pomocą dowolnego urządzenia, w każdym „kanale sprzedaży" i w dowolnym miejscu. Muszą również być takie, by detaliści i usługodawcy mogli dzięki nim poprawiać i poszerzać doświadczenie zakupowe po stronie klientów.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1217326-Przyszlosc-technologii-i-platnosci.html (dostęp płatny)