W trzecim kwartale tego roku 55 proc. wszystkich telefonów komórkowych kupowanych na świecie to były właśniesmartfony. W ciągu kolejnych pięciu lat sprzedaż tego rodzaju urządzeń będzie rosła w średniorocznym tempie 21 proc., podczas gdy sprzedaż tzw. feature phones (prostsze komórki, zazwyczaj bez systemu operacyjnego), będzie w tym czasie spadać w średniorocznym tempie 16 proc.
Gros wzrostu smartfonowego rynku przynosi rejon Azji i Pacyfiku, zwłaszcza Chiny, w których sprzedaż smartfonów w tym roku wzrośnie rok do roku aż o 63 proc. i w 2017 roku będzie odpowiadała już za 30 proc. całego światowego rynku smartfonów. – Rynek smartfonów rośnie dzięki sprzedaży tańszych modeli znanych międzynarodowych marek oraz produktom producentów white-box (tańsze urzadzenia produkowane lokalnie pod lokalnymi markami –red.) – komentuje w raporcie Tina Teng, starsza analityk ds. rynku smartfonów w NPD Display Search. Firma spodziewa się dalszej ostrej konkurencji cenowej na rynku.
W miarę upływu czasu coraz większą część sprzedanych urządzeń będą tsmartfony 4G. W 2017 roku będą stanowić 41 proc. wszystkich, jakie trafią wtedy do sprzedaży. Nawet wtedy dominującą technologią pozostanie jednak 3G (51 proc.).
Najpopularniejszą wielkością ekranu w 2017 roku będzie ta o przekątnej mieszczącej się między 4 i 4,9 cala. – Choć ekrany o przekątnej większej niż 5 cali będą już wtedy odpowiadały za 38 proc.rynku sprzedawanych urządzeń – podają analitycy. 43 proc. smartfonów kupowanych w 2017 roku będą stanowiły te z ekranami full HD.