Strategy Analytics o mobilnej transmisji wideo: rozmiar ma znaczenie (ekranu)

Publikacja: 01.04.2014 14:58

Większe wyświetlacze smartfonów, lepsza jakość wideo i bycie w zasięgu sieci 4G to trzy główne czynniki, które, zdaniem użytkowników, mogą sprawić, że częściej będą oglądać treści wideo w telefonach komórkowych - podaje firma analityczna Strategy Analytics w raporcie przytaczanym przez Cellular-news.com.

Zgodnie z badaniem, przeprowadzonym w USA, Chinach, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, 42 proc. posiadaczy telefonów mobilnych oglądałoby wideo w aparacie częściej, gdyby miał on większy ekran. 35 proc. wskazało, że ważna jest jakość transmisji, a 29 proc. - korzystanie z sieci 4G.

Użytkownicy oglądają wideo w telefonie, ale raczej sporadycznie. 72 proc. deklaruje, że korzysta z takiej możliwości, ale już tylko 44 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu, a tylko 15 proc. codziennie.

Osoby, które oglądają wideo w telefonach dzielą się pod względem intensywności korzystania z tej możliwości. 40 proc. ogląda "telewizję" w telefonie krócej niż pół godziny w tygodniu, 22 proc. 30-60 minut, a 21 proc. 1-3 godziny. 14 proc. spędza w ten sposób tygodniowo 3 godziny.

Średnio tylko 24 proc. ankietowanych podało, obejrzałoby wideo za pośrednictwem streamingu w sieci komórkowej (we Francji - 33 proc., w USA - 30 proc.), a 68 proc. użyłoby do tego celu WiFi.

Według Strategy Analytics, zarówno aktywni, jak i potencjalni użytkownicy mobilnego wideo wskazali, że do tego celu wybraliby serwis YouTube. na drugim miejscu znalazł się Google (49 proc. wskazań), a potem producent telefonu (27 proc.), Apple (26 proc.), Amazon i operator mobilny (obaj po 22 proc.).

Większe wyświetlacze smartfonów, lepsza jakość wideo i bycie w zasięgu sieci 4G to trzy główne czynniki, które, zdaniem użytkowników, mogą sprawić, że częściej będą oglądać treści wideo w telefonach komórkowych - podaje firma analityczna Strategy Analytics w raporcie przytaczanym przez Cellular-news.com.

Zgodnie z badaniem, przeprowadzonym w USA, Chinach, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, 42 proc. posiadaczy telefonów mobilnych oglądałoby wideo w aparacie częściej, gdyby miał on większy ekran. 35 proc. wskazało, że ważna jest jakość transmisji, a 29 proc. - korzystanie z sieci 4G.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy