Większe wyświetlacze smartfonów, lepsza jakość wideo i bycie w zasięgu sieci 4G to trzy główne czynniki, które, zdaniem użytkowników, mogą sprawić, że częściej będą oglądać treści wideo w telefonach komórkowych - podaje firma analityczna Strategy Analytics w raporcie przytaczanym przez Cellular-news.com.
Zgodnie z badaniem, przeprowadzonym w USA, Chinach, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, 42 proc. posiadaczy telefonów mobilnych oglądałoby wideo w aparacie częściej, gdyby miał on większy ekran. 35 proc. wskazało, że ważna jest jakość transmisji, a 29 proc. - korzystanie z sieci 4G.
Użytkownicy oglądają wideo w telefonie, ale raczej sporadycznie. 72 proc. deklaruje, że korzysta z takiej możliwości, ale już tylko 44 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu, a tylko 15 proc. codziennie.
Osoby, które oglądają wideo w telefonach dzielą się pod względem intensywności korzystania z tej możliwości. 40 proc. ogląda "telewizję" w telefonie krócej niż pół godziny w tygodniu, 22 proc. 30-60 minut, a 21 proc. 1-3 godziny. 14 proc. spędza w ten sposób tygodniowo 3 godziny.
Średnio tylko 24 proc. ankietowanych podało, obejrzałoby wideo za pośrednictwem streamingu w sieci komórkowej (we Francji - 33 proc., w USA - 30 proc.), a 68 proc. użyłoby do tego celu WiFi.