Amerykański koncern Google ma, zdaniem analityków eMarketera, ponad 30-proc. udział w globalnych przychodach z reklam internetowym. Wartość całego rynku szacowana jest na 140,15 mld dolarów i ma być wyższa o ponad 16,7 proc. niż rok temu.
Rynek reklamy mobilnej ma mieć wartość prawie dwukrotnie większą niż w 2013 roku wynoszącą około 32,71 mld dolarów.
Przychód Google'a ma w 2014 roku wynieść 44,1 mld dolarów i być wyższym od zeszłorocznego o około 15 proc.. W segmencie reklam mobilnych dominacja giganta jest jeszcze wyraźniejsza, ponieważ do firmy z Mountain View należy ponad połowa wszystkich przychodów z tego typu reklam.
Najlepiej radzą sobie portale społecznościowe. Kolejny raz z rzędu na drugim miejscu w zestawieniu zajął Facebook, którego udział w całym reklamowym torcie wyniósł 7,79 proc. i wzrósł rok do roku o prawie 2 punkty proc.. Do serwisu Zuckenberga należy ponad 22,3 proc. przychodów z reklamy mobilnej (po wzroście o 4,5 pkt. proc.).
Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazł się Microsoft, który zepchnął z podium Yahoo!, mimo rosnących przychodów tego ostatniego. Producent najpopularniejszego systemu operacyjnego świata, Windowsa, ma zwiększyć swoje przychody z reklamy internetowej o ponad jedną piątą rok do roku i zainkasować ponad 3,56 mld dolarów za bieżący rok. Do Microsoftu należeć będzie zatem 2,54 proc. całego globalnego rynku reklamy online, podczas gdy Yahoo! Dierżył będzie 2,52 proc. rynku z przychodami 3,53 mld dolarów.