Globalna reklama online pod znakiem Google'a

Publikacja: 16.07.2014 18:54

Amerykański koncern Google ma, zdaniem analityków eMarketera, ponad 30-proc.  udział w globalnych przychodach z reklam internetowym. Wartość całego rynku szacowana jest na 140,15 mld dolarów i ma być wyższa o ponad 16,7 proc. niż rok temu.

Rynek reklamy mobilnej ma mieć wartość prawie dwukrotnie większą niż w 2013 roku wynoszącą około 32,71 mld dolarów.

Przychód Google'a ma w 2014 roku wynieść 44,1 mld dolarów i być wyższym od zeszłorocznego o około 15 proc.. W segmencie reklam mobilnych dominacja giganta jest jeszcze wyraźniejsza, ponieważ do firmy z Mountain View  należy ponad połowa wszystkich przychodów z tego typu reklam.

Najlepiej radzą sobie portale społecznościowe. Kolejny raz z rzędu na drugim miejscu w zestawieniu zajął Facebook, którego udział w całym reklamowym torcie wyniósł 7,79 proc. i wzrósł rok do roku o prawie 2 punkty proc.. Do serwisu Zuckenberga należy ponad 22,3 proc. przychodów z reklamy mobilnej (po wzroście o 4,5 pkt. proc.).

Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazł się Microsoft, który zepchnął z podium Yahoo!, mimo rosnących przychodów tego ostatniego. Producent najpopularniejszego systemu operacyjnego świata, Windowsa, ma zwiększyć swoje przychody z reklamy internetowej o ponad jedną piątą rok do roku i zainkasować ponad 3,56 mld dolarów za bieżący rok. Do Microsoftu należeć będzie zatem 2,54 proc. całego globalnego rynku reklamy online, podczas gdy Yahoo! Dierżył będzie 2,52 proc. rynku z przychodami 3,53 mld dolarów.

Warte odnotowania są rosnące udziały Twittera, którego udział w rynku wzrośnie z 0,5 do 0,79 proc. oraz Linkedin, którego udział wzrośnie do 0,52 proc., co potwierdza tezę o rosnącej popularności serwisów społecznościowych zarówno wśród użytkowników, jak i wśród podążających za nimi reklamodawców.

Amerykański koncern Google ma, zdaniem analityków eMarketera, ponad 30-proc.  udział w globalnych przychodach z reklam internetowym. Wartość całego rynku szacowana jest na 140,15 mld dolarów i ma być wyższa o ponad 16,7 proc. niż rok temu.

Rynek reklamy mobilnej ma mieć wartość prawie dwukrotnie większą niż w 2013 roku wynoszącą około 32,71 mld dolarów.

Pozostało 81% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy